Managementul Proiectelor

Descriere

Modulul Managementul Proiectelor din EMSYS ERP este o aplicatie unitara, construita pe trei piloni:

1. Respectarea standardelor din domeniu:

  • conceptele si principiile PMT

  • standardele PMI

  • practicile EPM - EPPM

2. Integrarea nativa si in timp real cu procesele de business din principalele module EMSYS:

  • Financiar

  • Logistica

  • Resurse Umane

  • Managementul Activelor

  • Managementul Investitiilor

  • Planificare, Bugetare si Control

3. O interfata prietenoasa, accesibila si adaptata la specificul activitatilor de Management al Proiectelor.

Arie de Utilizare

Modulul sustine managementul top-down si integrat al proiectelor din organizatii, pe intreg ciclul de viata: initiere, planificare, executie, monitorizare & control, inchidere si raportare.

Functionalitatile si fluxurile sunt versatile, fiind usor de adaptat, utilizat si aplicat in contexte variate, in functie de:

1. Titularul proiectului:

  • proiecte interne (investitii, mentenanta)

  • proiecte externe (dezvoltari, comenzi pentru diversi beneficiari)

  • proiecte mixte (colaborari, subcontractari)

2. Modalitatea de Finantare:

  • finantare proprie

  • finantare prin fonduri europene + co-finantare

  • diverse sponsorizari, cu sau fara co-finantare

3. Perioada de Derulare, raportata la ani calendaristici (aspect important, de ex., in cazul finantarilor prin fonduri europene):

  • proiecte pe un singur an calendaristic

  • proiecte multianuale

4. Complexitatea proiectului:

Elemente Proiect

Complexitate redusa

Complexitate ridicata

Task-uri

  • putine (pana la cateva zeci)

  • grad mare de similaritate

  • specificatie sumara

  • planificare minima

  • numeroase (sute sau mai multe)

  • grad mare de eterogenitate

  • specificatie detaliata

  • planificare riguroasa

WBS

  • echilibrata (nr. de descendenti aprox. identic)

  • putine niveluri (max. 3-4)

  • neechilibrata (nr. de descendenti in general diferit)

  • multe niveluri (chiar peste 10)

Resurse necesare

  • 1-2 Categorii de Resurse

  • grad mare de omogenitate, similaritate

  • specificatie sumara

  • planificare minima

  • 3, 4 sau chiar toate Categoriile de Resurse

  • grad mare de eterogenitate

  • specificatie detaliata

  • planificare riguroasa

In cadrul aceleiasi organizatii pot fi simultan declarate, executate, urmarite, finalizate, proiecte din diverse domenii, industrii sau arii de activitate.

Astfel, in sistem pot co-exista proiecte din categoriile:

  • operational / investitional: constructii, modernizari de obiective, mentenanta si reinnoire active, reparatii capitale

  • cercetare si dezvoltare (R&D)

  • campanii publicitare

  • perfectionare resurse umane

  • implicare sociala (ex.: CSR)

  • imbunatatire procese, automatizare servicii

  • productie de tip ETO

  • dezvoltarea de noi produse.

Beneficii - Proiecte

Datorita abordarii standardizate PMT, PMI, EPM - EPPM, sunt asigurate:

  • integrarea facila in orice mediu operational

  • optimizarea proceselor de planificare si executie a proiectelor organizatiei

  • estimarea precisa a bugetelor proiectelor

  • urmarirea in timp real a executiei si consumurilor

  • monitorizarea & controlul termenelor, calitatii si costurilor, in vederea respectarii conditiilor proiectului

  • adaptarea continua a strategiei de executie, pentru a creste rata de succes si profitabilitatea, precum si pentru a diminua riscurile.

Pentru atingerea obiectivelor cu costuri reduse, in limita fondurilor alocate, sistemul ofera mecanisme de stocare si reutilizare a unor informatii standardizate si/sau validate in practica, de catre organizatie, de-a lungul timpului.

Astfel, principalele instrumente disponibile sunt:

  • Tehnologii standardizate pe Unitate de Produs/Lucrare

  • Modele de Calculatie

  • Experiente din Proiectele anterioare (task-uri, resurse, bugete, calculatii, proiecte in totalitate)

  • Liste de Costuri Standard cu aplicabilitate generala sau restransa.

Beneficii - Organizatie

Datorita integrarii native cu modulele de baza din EMSYS ERP (Financiar, Logistica, Resurse Umane), dar si cu o parte din cele aditionale (Managementul Activelor, Managementul Investitiilor, Planificare, Bugetare si Control):

  • proiectele se aliniaza constant la planul strategic al organizatiei

  • planificarea globala a capacitatilor si resurselor devine mai eficienta si mai fluida, cu randament mai bun si costuri mai mici

  • procesele de achizitii se optimizeaza (prin preluarea cerintelor de cumparare din proiecte in SCM-ul organizatiei).

Corelarea activitatilor din proiecte cu documente logistice, financiare si resurse, in mod direct si permanent, creeaza conditii favorabile pentru:

  • utilizarea eficienta si exacta a resurselor si capacitatilor organizatiei

  • trasabilitate completa pentru fiecare proiect, insotita de suport decizional la fiecare etapa (prin integrarea de resurse, bugete, operatii si raportari)

  • transmiterea rapida a raportarilor catre management, institutii, beneficiari, auditori, cu date precise si obtinute in timp real.

In plus, pentru proiectele destinate clientilor, rapoartele P&L se pot genera pana la nivel de linie contract vanzare (prin realizarea de asocieri intre vanzari, proiecte si executie).

Concluzii

Prin arhitectura standardizata, integrata nativ cu un ERP performant, dar flexibila si deschisa, Managementul Proiectelor din EMSYS ERP este o solutie completa si robusta, care induce si sustine performanta pe lanturile valorice ale organizatiei.

Accesati: Logistics -> Managementul Proiectelor.