Troubleshooting Cumparari (ALOP)

Comenzi de cumparare - eroare la generare receptie cu TVA Inclus=DA

In situatia in care pe liniile de comanda este selectat un cod de tva pentru care in nomenclatorul de taxe nu este bifata optiunea „Inclus cost” iar la generarea receptiei pe interfata, este afisat mesaj de eroare de forma: „Nu s-a putut identifica niciun cod de TVA pt. Tax. Inv. = 21, activ si cu bifa inclus in cost selectata”, trebuie procedat astfel:

1. Verificati in Financial -> Definitii Generale -> Taxe existenta unui cod de TVA cu cota din mesaj si cu bifa pe optiunea „Inclus Cost”. Daca nu este definit, acesta trebuie definit.

2. Daca acesta este definit, verificati starea acestuia (sa fie Activ) si data de inceput sa fie mai mica sau egala cu data documentului de receptie.

3. Dupa realizarea verificarilor/actualizarilor de la punctele 1 si 2 se reia generarea receptiei.

Notă

Pentru situatiile in care au intervenit modificari legislative si s-au schimbat cotele de TVA (exemplu de la 01.08.2025) si se doreste generarea receptiilor din comanda pentru luni anterioare se acceseaza 2.98. Setari Logistica -> Cumparari -> Receptii - > Setari Receptii si se actualizeaza variabilele :TVAFURNNIRCC si TVAFURNNIRSRV cu cota de TVA veche (valabila pana la data actualizarilor legislative).

Exemplu: Daca cele doua variabile au valoarea 21, la generarea receptiilor din comanda (cu TVA inclus= DA) sistemul va cauta in taxe un cod de TVA cu cota de 21 si bifa Inclus in cost care sa fie cu Stare = ACTIV si Data Inceput <= cu data documentului de receptie.

Comenzi de Cumparare - Renuntare Linii de Comanda (Distributie Cereri De Cumparare Valorice)

Scop

Renuntare (storno) cantitativ-valoric al liniilor de comanda nereceptionate integral (care in distributie cereri au asociate referate valorice).

Pentru a realiza renuntarea la cantitatile ramase nereceptionate cat si stornarea diferentei de valoare din cererea de cumparare (angajata si neutilizata) procedati astfel:

1. Analizati fiecare linie de comanda in parte si completati in Detaliere pe tab-ul Programare la Q.Renuntata=cantitatea ramasa de receptionat pentru acea linie.

Prin aceasta actualizare valoarea liniei de comanda va fi egala cu valoare receptionata pentru linia respectiva.

2. Pentru fiecare linie de comanda apelati Actiuni - Distributie (Cereri) si stergeti asocierea cu cererea de cumparare (butonul Sterg) dupa care reveniti pe linia de comanda si apelati Actiuni - Preluare Cereri Valorice In Linie (va fi afisata cererea de cumparare stearsa anterior din Distributie). Completati in campul Valoare strict valoarea receptionata si actionati butonul Preluare.

Notă

In situatia in care pentru linia respectiva de comanda nu s-au inregistrat receptii (valoarea receptionata este 0), dupa stergerea din Distributie (Cereri) nu se mai realizeaza actiunea de Preluare Cereri Valorice in Linie.


3. Apelati butonul Actiuni (meniul din partea dreapta sus) -> Inregistrari Bugetare dupa care apelati butonul Generare.

Se vor genera astfel inregistrarile bugetare de minus (pentru valorile angajate initial si ramase nereceptionate). Realizati validarea inregistrarilor bugetare apeland butonul Validare.

4. In cazul in care doriti sa stornati si valoarea din cererea de cumparare (angajata si neconsumata), accesati Logistics - Cumparari - Cereri de Cumparare si intrati pe referatul valoric preluat (partial) in comanda la care s-a renuntat.

Actionati butonul Stornare , pe ecran vor fi afisate (pentru fiecare linie de cerere in parte): Val. Referat (valoarea liniei respective), Val. Asociata (valoarea preluata in comenzi de cumparare), Val. Stornata (valoarea stornata) si Val. Ramasa (valoarea ramasa de stornat), apelati butonul Stornare pentru generarea referatului de storno.

5. Pentru referatul de storno generat la pasul anterior intrati pe Actiuni -> Inregistrari Bugetare si validati inregistrarile bugetare.