Achizitie de la furnizori fara comanda¶
Scop¶
Introducerea in evidenta a imobilizarilor (tip intrare Receptie) sau modificarea valorii imobilizarilor (tip intrare Modernizare) in baza unei facturi furnizor, cu sau fara includerea TVA in costul de achizitie (Tip document intern : ACHIN).
Prerechizite¶
Variabile de setare specifice functiilor de intrari definite - se pot vizualiza prin actionarea tastei F3 la intrarea in functia Intrari de la Furnizori
Pentru contarea tranzactiei - drepturi de acces pe functia Financial->Contabilitate Financiara->Registre contabilitate pe registrele specifice definite
Procedura¶
1. Consultati procedura generala de procesare a tranzactiilor
2. Apelati functia Financial->Imobilizari->Intrari->Intrari de la Furnizori
3. In cazul in care aveti drepturi de acces pentru aceasta functie pe mai multe registre, selectati unul dintre acestea pe care doriti sa se genereze nota contabila. Daca aveti drept de acces pe un singur registru, acesta se va seta automat, treceti la pasul urmator.
4. Apasati tasta Insert sau butonul din partea de sus a ecranului 1. Antet documente sau butonul Adaug si completati ecranul 1. Date Generale si Furnizor, in care alegeti cadru legal FARA COMANDA
5. Introduceti cate o inregistrare pentru fiecare numar de inventar si cont imobilizare in tab-ul 3.Detaliere document sau apelati butonul Preluare pozitii intrari pentru incarcarea tranzactiilor de RECEPTIE dintr-un fisier .csv.
Completati informatiile obligatorii din ecranul 1. Identificare si 3. Conturi, iar in ecranul 2. Info - informatii optionale.
Daca factura furnizor se refera la un numar de inventar nou selectati Tip intrare Receptie.
Daca factura furnizor se refera la un numar de inventar existent selectati Tip intrare Modernizare.
6. Finalizati detalierea pentru fiecare numar de inventar si cont imobilizare apasand tasta OK.
7. Apasati buton Iesire pentru a parasi detalierea documentului si introduceti datele referitoare la cheltuieli de aprovizionare si plata in tab-ul Cheltuieli aprovizionare si plata.
Finalizati apasand tasta OK.
9. Verificati informatiile introduse si alegeti butonul Validare pentru actualizarea datelor in domeniile implicate (Imobilizari, Furnizori, Cumparari) si generarea propunerii de contare.
10. Se poate lista documentul Nota de receptie si constatare diferente sau Proces verbal receptie, apeland butonul . Se listeaza individual fiecare NIR.
Verificati / completati campurile Gestionar, Comisie receptie, Numar exemplare. Numele gestionarilor si numele tuturor membrilor comisiilor de receptie se propun conform definitiilor gestiunilor din detalierea documentului. Numele gestionarului si ale membrilor comisiei de receptie propuse pot fi modificate si apoi sunt listate in raport.
Bifati «Afisare Valoare imobilizare» in cazul in care in locul coloanelor «Valoare furnizor» , «TVA» si «Valoare totala» doriti o singura coloana «Valoare imobilizare» (valoarea intrata in contul de imobilizare).
Bifati «Titlu PV Receptie» daca nu doriti ca titlul raportului sa fie Nota de receptie si constatatre diferente, ci Proces verbal receptie
11. Apelati butonul pentru a iesi din functia Intrari de la Furnizori
12. Apelati functia Financial->Contabilitate Financiara->Registre de contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul.
13. Selectati tranzactia si apoi apelati butonul pentru contarea tranzactiei.
Nota contabila generata in cazul Include TVA in cost achizitie = NU are forma:
% |
= |
Cont furnizor din antet document |
Valoare furnizor |
Cont imobilizare atasat fiecarui numar de inventar |
Valoare imobilizare |
||
Cont TVA din variabila CTTVADEDIM |
Valoare TVA |
Nota contabila generata in cazul Include TVA in cost achizitie = DA are forma:
Cont imobilizare atasat fiecarui numar de inventar |
= |
Cont furnizor din antet document |
Valoare furnizor = Valoare imobilizare + Valoare TVA |
In cazul Include TVA in cost achizitie = DA, iar codul de TVA din detalierea tranzactiei are si bifa «Tranz. cont», se genereaza si formula:
Cont TVA atasat fiecarui numar de inventar |
= |
Cont furnizor din antet document |
Suma TVA = 0, iar in Jurnalul de Cumparari baza TVA = valoarea din factura furnizor, Total factura = valoarea din factura furnizor + TVA |
14. Propunerea de contare generata in urma operatiei de validare, poate fi refacuta automat de sistem astfel: se sterg din registrul contabil inregistrarile initiale generate pentru tranzactia respectiva, dupa care, pe functia Intrari de la Furnizori se apeleaza din nou butonul Validare prin care se pot modifica informatii din antetul documentului si se genereaza o noua propunere de contare.
Rezultat¶
In urma actiunii de Validare tranzactia actualizeaza domeniile Imobilizari, Furnizori, Cumparari
Valoarea imobilizarii intrate (prin receptie / modernizare) va intra in calculul amortizarii din luna urmatoare intrarii.
Atentie¶
La intrarea in functie utilizatorul isi poate vedea numai tranzactiile proprii. Pentru a se vizualiza si valida toate inregistrarile se va apela butonul „Selectie toate inregistrarile”.
O tranzactie validata nu poate fi anulata decat printr-o alta tranzactie de Stornare introdusa pe aceeasi functie Intrari de la Furnizori.
Revalidarea unei tranzactii nu reface informatiile din domeniul Imobilizari, ci numai pe cele din registrul de contabilitate - nota contabila cu domeniile implicate - Furnizori si Cumparari
Valorile alternative ale imobilizarii nu influenteaza nicio nota contabila inregistrata in contabilitate.