Actualizare Solduri Furnizori

Emiterea din sistem a ordinelor de plata in fisiere pentru banci implica actualizarea soldurilor furnizori.

Aceasta presupune:

Verificare Situatie Furnizor

Apelati functia Financial -> Contabilitate Furnizori -> Balanta Analitica Furnizori.

1. Actualizati criteriile de selectie:

  1. Perioada De la si la;

  2. Tranzactii = Contate;

  3. Defalcari = La zi;

  4. Furnizor (daca este necesar).

2. Apasati butonul image2.

3. Identificati facturile pentru care exista plata, dar care nu au fost stinse (asociate).

Acestea sunt afisate in raport cu valoare diferita de zero pe coloana Sold.

image3

Notă

Verificati raportul si cu selectia Tranzactii = Necontate, pentru a nu ramane documente nefinalizate.

Asociere Plati pe Facturi Furnizori

Stingerea datoriei fata de furnizori se realizeaza prin:

Asociere in Registre de Contabilitate

Apelati functia Financial → Contabilitate Financiara → Registre de Contabilitate

Notă

Asocierea se realizeaza doar daca facturile au fost contate (Contat=DA).


1. Identificati tranzactia de plata;

2. Pozitionati-va pe contul cu domeniul FU;

3. Apasati butonul image5;

In cazul in care exista mai multe facturi nestinse, sistemul selecteaza implicit facturile cu cel mai vechi sold. Pentru a anula aceasta selectie apasati butonul image6 (Selectie Niciuna).

4. Bifati facturile care se doresc a fi asociate;

5. Apasati butonul image7;

6. Apasati (daca este necesar) butonul image8, ce afiseaza facturile asociate.

Asociere in Contabilitate Furnizori

Notă

Recomandam ca asocierea platilor cu facturile sa se realizeze tinand cont de perioada selectata anterior in Balanta.

Apelati functia Financial → Contabilitate Furnizori → Asociere Plati pe Facturi Furnizori.

1. Bifati si completati informatiile:

  1. Furnizor - selectati cu tasta F1 codul de furnizor aferent;

  2. Cont - selectati cu tasta F1 contul de furnizor.

2. Apasati butonul image9;

3. Pozitionati-va in zona de ecran image10 pe documentul de plata;

4. Bifati in zona de ecran image11 facturile ce se doresc a fi stinse cu documentul respectiv de plata.

Sistemul selecteaza implicit facturile cu cel mai vechi sold. Pentru a anula aceasta selectie apasati butonul image6 (Selectie Niciuna).

5. Apasati butonul image12 (Asociere) pentru a realiza defalcarea.

Notă

Dupa asocierea tuturor platilor cu facturile, recomandam din nou verificarea situatiei furnizor. Facturile asociate au sub ele documentul de plata, iar pe coloana Sold valoarea acestora este zero.

image4

B. Consolidare Furnizori Multipli

In situatiile in care in nomenclatorul de parteneri au fost definiti mai multi furnizori pentru aceeasi entitate (acelasi Cod Fiscal) si au fost inregistrate documente pentru acestia, aplicatia permite consolidarea lor prin:

Fuzionare Automata Furnizori

Permite transferul documentelor de la un furnizor de iesire la un furnizor de intrare. Activitatea furnizorului de iesire se va inchide, starea acestuia se va actualiza in Blocat.

Apelati functia Financial -> Contabilitate Furnizori -> Fuzionare Furnizori.

1. Completati informatiile necesare generarii tranzactiei:

  1. An Fiscal;

  2. Perioada Fiscala;

  3. Registru;

  4. Referinta (daca este necesar);

  5. Document;

  6. Explicatie;

  7. Serie Doc;

  8. Nr. Doc.;

  9. Data efectiva;

  10. Cont Decontare.

2. Bifati in sectiunea Documente una din urmatoarele optiuni:

  1. Toate - fuzionarea se face pentru toate documentele;

  2. Cu sold - se vor genera tranzactii numai pentru documentele care prezinta sold.

3. Completati informatiile pentru:

  1. Furnizori Iesiri - datele de identificare ale furnizorului pentru care se va inchide activitatea;

  2. Furnizori Intrari - datele de identificare ale furnizorului care va prelua tranzactiile.

4. Apasati butonul image2.

Fuzionare Manuala

Consolidarea activitatii unui furnizor se poate realiza si prin respectarea urmatoarelor actiuni:

  1. Apelati functia Financial->Definitii->Parteneri

    1. Cautati partenerul dupa Cod Fiscal;

    2. Observati daca acesta este inregistrat cu mai multe coduri de partener;

    3. Stabiliti care este furnizorul care va prelua activitatea celorlalti parteneri cu acelasi cod.

  2. Apelati functia Financial->Contabilitate Furnizori->Balanta Analitica Furnizori

    1. Stabiliti care sunt documentele pentru care se va face fuziunea.

  3. Apelati functia Financial→Contabilitate Financiara→Registre de Contabilitate

    1. Actualizati tranzactiile:

    • Apasati butonul Modific in domeniul contului de TVA si Furnizor, si preluati cu F1 partenerul, astfel incat sa actualizati datele cu cele corecte.

  4. Apelati functia Financial->Definitii->Parteneri

    1. Blocati partenerii carora le-au fost transferate documentele daca este posibil (nu vor mai fi utilizati in tranzactii partenerii cu Stare = Blocat).