Configurare Costuri Salarii

Scop

Functionalitatea permite definirea si gestionarea configurarilor contabile asociate elementelor salariale, in vederea generarii Notei Contabile de Salarii si a inregistrarii acestora in contabilitate.

Prerechizite

Procedura

1. Selectati luna salariala dorita.

2. Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Configurari -> Configurare Costuri Salarii.

3. Pentru a adauga o configurare noua:

  1. Apasati butonul Adaug ( );

  2. Utilizati Copiere si modificati campurile necesare.

4. Completati campurile disponibile in cele trei zone principale:

5. Apasati butonul Salveaza ( ) pentru salvarea configurarii.

Definirea generala a configurarii

In zona Generale se completeaza urmatoarele campuri:

  1. Tip Configurare - selectati tipul configurarii (ex: Salarii, Retineri etc.);

  2. Tip Repartizare - selectati valoarea: Integral sau Procentual;

  3. Procent - completati doar daca Tip Repartizare este setat ca Procentual;

  4. Reglare - selectati valoarea corespunzatoare, de regula NU;

  5. Activitate - selectati codul de activitate (ex: 1 - General, 2 - Conducere);

  6. Categorie Personal - selectati categoria de personal daca este necesara diferentierea contabila;

  7. Tip lista - selectati tipul de lista aferent sumei (ex: SUME BRUTE SPORURI);

  8. Tip suma - selectati tipul sumei configurate (ex: Spor vechime, CAS);

  9. Zona - completati zona de responsabilitate contabila;

  10. Purtator - selectati purtatorul de cost relevant pentru evidenta contabila;

  11. Articol Calculatie - optional, se completeaza daca este utilizat in monografia contabila;

  12. Element Cheltuiala - optional, se utilizeaza in configurari avansate pentru raportare;

  13. Diminuare - de regula NU;

  14. Din data - data de la care configurarea devine activa.

Completarea monografiei contabile

In zona Conturi se defineste formula contabila:

  1. Cont debitor;

  2. Cont creditor.

Atenționare

Se recomanda utilizarea doar a conturilor analitice de detaliu.

Completarea incorecta poate genera erori la generarea Notei Contabile.

Completarea informatiilor pentru bugetari

In zona Bugetari se completeaza urmatoarele campuri, daca este cazul:

  1. Sursa Finantare - selectati sursa corespunzatoare (ex: Buget de stat, Venituri proprii etc.);

  2. Articol Buget - completati articolul bugetar relevant pentru raportare;

  3. Tip Plata - selectati tipul de plata aferent;

  4. Cod Fct. Ve.

Functionalitati suplimentare

Sunt disponibile, de asemenea, urmatoarele optiuni:

  • Export Import - Incarcarea inregistrarilor din fisier excel;

  • Copiere Inregistrare - duplicarea unei inregistrari existente si modificarea campurilor necesare;

  • Modificare si Stergere - actualizarea sau eliminarea inregistrarilor (daca acestea nu au fost deja utilizate);

  • Cautare - cautare dupa campurile Cod si Denumire;

  • Filtrare si Sortare - aplicarea de filtre multiple sau sortari ascendente/descendente dupa criterii definite;

  • Propuneri Adaugare - setarea valorilor implicite la crearea unei noi inregistrari.

Observatii

  • Activitatea este setata la inserarea contractului de munca si poate fi consultata in: Contract -> Date Contract -> Conditii de Munca;

  • Este recomandata definirea de formule separate pe tipuri de activitate sau categorie personal daca se doreste o evidenta detaliata in nota contabila;

  • Sistemul permite definirea mai multor configurari pentru acelasi Tip Suma, cu Tipuri de Lista diferite - este important ca asocierea conturilor sa fie realizata in concordanta cu fluxul salarial efectiv utilizat.