Utilizatori Cumparari

Utilizatorii Cumparari sunt responsabili care opereaza documente pe fluxul de cumparari sau realizeaza managementul cumpararilor.

Relativ la dimensiunea proceselor de cumparari si a modului de organizare, un utilizator poate avea unul sau mai multe roluri.

Setarea utilizatorilor incepe cu definirea acestora ca utilizatori in sistem si continua cu atribuirea de roluri pentru operarea, verificarea, aprobarea documentelor pe structuri pana la accesarea rapoartelor de analiza.

Utilizatori Modul Cumparari

Roluri Utilizatori

Confidentialitate Gestiuni

Utilizatori Modul Cumparari

Crearea unui utilizator se realizeaza de catre administratorul sistemului sau modulului Cumparari*, daca are drepturi pe functia de mai jos.

1. Apelati functia Administrator-> Drepturi de Acces-> Actualizare Utilizatori.

2. Pozitionati pe ecranul Grupuri (din linia ecran stanga-sus) creati grupul Cumparari cu asocierea modulului 2.4 Cumparari (numai la primul utilizator).

Bifati drepturile de Vizualizare, Adaugare, Modificare, Copiere, Stergere, dupa cum are rol utilizatorul.

3. Continuati crearea utilizatorilor Cumparari in ecranul Utilizatori.

4. Completati datele de autentificare in sistem in ecranul Date Generale (Linia de instrumente verticala din stanga editorului).

5. Bifati in ecranul Grupuri (Linia de instrumente verticala din stanga editorului) grupul Cumparari creat anterior

6. Asignati Business Unit-uri pentru care are responsabilitati in procesul de vanzari in ecranul Business Unit (Linia de instrumente verticala din stanga editorului).

7 Adaugati si alte functiuni pentru care este reponsabil in ecranul Drepturi (Linia de instrumente verticala din stanga editorului).

Recomandam pentru responsabilii care realizeaza managementul cumpararilor, drepturi de acces pe modulul sau functiuni ale acestuia:

  • 2.1 Definitii Logistica - pentru actualizarea de servicii si produse/marfuri noi, gestiuni.

    Bifati drepturile de vizualizare, adaugare, modificare, copiere, stergere, dupa cum are rol utilizatorul.

8. Asociati pe utilizatorii care prin validarea documentelor de cumparari produc tranzactii contabile (Cereri de Cumparare, Comenzi de Cumparare, Receptii Articole, Recetii Servicii, Receptii Fiscale, Retururi Furnizori)

  • In editorul din partea de jos a ecranului, va pozitionati pe Drepturi specifice obiect.

  • Adaugati inregistrari pentru fiecare tip de document - registru de contabilitate si completati:

    Cod functie: 2.4;

    Obiect: alegeti din lista documentul pe care il opereaza;

    Tip: Registru;

    Cod: codul registrului de contabilitate configurat pentru zona pe care este responsabil utilizatorul.

9. Daca doriti restrictionarea accesului utilizatorului pe fluxul de actualizare, aprobare si validare la anumite operatii din modulul Cumparari:

  • In editorul din partea de jos a ecranului, va pozitionati pe Drepturi specifice obiect;

  • Adaugati inregistrari si completati:

    Cod functie: 2.4;

    Obiect: alegeti din lista documentul pe care il opereaza;

    Permisiune: alegeti din lista operatia pe care ii restrictionati dreptul;

    Valoare: fara bifa. In cazul in care doriti sa ii refaceti accesul la operatie, bifati sau stergeti permisiunea.

Roluri Utilizatori

1. Apelati functia Setari Logistica -> EMSYS Administrator -> Configurare -> Configurare Logistica -> Setari Logistica -> Asociere Roluri Utilizatori -> Setari Asociere Roluri Utilizatori pentru a adauga sau a actualiza rolul fiecarui participant la fluxul de cumparari.

2. Actualizati campurile:

  1. Utilizator - alegeti din lista numele utilizatorului;

  2. Data Inceput - data inceput rol curent;

  3. Functie - poate lua una din valorile CMPCERERI sau CMPSOLICITARI;

  4. Tip rol - in raport cu functia selectata se afiseaza rolurile disponibile;

  5. Dimensiune - alegeti din lista dimensiunea dorita. Lista afisata este in functie de tipul rolului selectat (solicitanti, experti, contabili, cumparatori,etc);

  6. Implicit - inregistrarea curenta se va propune implicit pe solicitant, expert, contabil, aprobator la adaugarea referatelor;

  7. Stare - poate lua una din valorile: ACTIV sau BLOCAT.

Notă

Pentru un anumit rol se poate seta o singura dimensiune implicita valabila de la o anumita data de inceput. Un utilizator poate avea asociate mai multe roluri.

  • Rol ADMIN

Utilizatorii care au atasat rolul ADMIN pot adauga/modifica cereri de cumparare / solicitari de achizitie. De asemenea pot parcurge tot fluxul de aprobari si pot realiza toate operatiile.

Pe fluxul de prelucrare a cererilor de cumparare intervin actiuni corective care necesita si modificari care duc la diferente intre formularele tiparite, semnate si aprobate si informatia inregistrata in sistem. Pentru ca formularele sa contina informatia din sistem este necesara anularea confirmarilor de listare din sistem si in acelasi timp anularea lor din evidenta tinuta in afara sistemului. Utilizatorii cu rol de ADMIN pot anula listarea direct de pe functiunea de cereri de cumparare.

  • Rol Vizualizare

Utilizatorii care au atasat rolul Vizualizare pot consulta toate cererile de cumparare / solicitarile de achizitie introduse in sistem indiferent de stadiul de prelucrare, fara posibilitate de modificare, adaugare de noi cereri sau stergere.

Confidentialitate Gestiuni

Are scopul de a restrictiona accesul utilizatorilor care opereaza si extrag rapoarte la gestiunile din care opereaza documente de cumparari.

Accesati: Logistics -> Cumparari -> Setari (buton din coltul stanga-jos) -> Confidentialitate gestiuni (din meniul afisat).

Adaugati cate o inregistrare cu perechea utilizator - gestiune la care are acces. Daca utilizatorul are acces la toate gestiunile, nu completati Gestiune. Este suficienta aceasta inregistrare.

Notă

Cand un utilizator are acces la toate gestiunile, nu adaugati inregistrari.

Restrictionarea se aplica si pentru utilizatorii modulelor Stocuri si Vanzari.