Salarii¶
Legislative
Declaratia D112
1 Tip asigurat
- se pot adauga variabile de setare, de tip STRING, accesand functia: Administrator->Configurare->Configurare Salarii->Variabile specifice salariilor.
Nume variabila |
Valoare caracter |
TIP_ASIG_AB_3_9 |
16 |
TIP_ASIG_AB_3_10 |
23 |
TIP_ASIG_AB_3_11 |
17 |
TIP_ASIG_AB_3_12 |
24 |
Valorile 16,23,17,24 reprezinta tipul de asigurat din Nomenclatorul 5 - Tipuri asigurat A sau B al anexei de validari- site ANAF.
16 (3.9) - PF care au rap. de munca suspendat (CM cf.OUG 158/2005 si indemniz.suportata de angajator)
23 (3.10) - PF care au rap. de munca suspendat (incap. temp. de munca si indemniz.suportata din FNUASS)
17 (3.11) - PF care au rap. de munca suspendat (incap. temp. de munca si indemniz.din FAAMBP)
24 (3.12) - PF care au rap. de munca suspendat (incap. temp. de munca cf.L346/2002 si indemniz. suportata de angajator)
Atenționare
Daca aceste variabile nu sunt definite, tipul de asigurat se completeaza cu valoarea aferenta asiguratului (de ex. 1 - salariat sau 25 - salariat in constructii).
Daca se adauga una sau mai multe din variabilele de mai sus, dupa generarea declaratiei, tipul de asigurat se completeaza cu valoarea setata in variabila, pentru cele 4 cazuri de mai sus.
Tipul de asigurat poate influenta / denatura si alte valori ale unor campuri transmise in declaratie (de ex. Indicatori statistici), conform Anexei de validari a D112.
2 Creante
- se poate adauga variabila de setare CREANTE_OBLIG_D112, de tip STRING, accesand functia: Administrator->Configurare->Configurare Salarii->Variabile specifice salariilor.
Valoarea caracter: creantele obligatorii care se vor completa la generarea declaratiei unice, separate prin virgula, chiar daca valoarea creantei este 0 si se doreste generarea acesteia.
Atenționare
1.Daca nu sunt sume pe aceste creante, se vor genera cu suma 0.
2.Exemple de creante obligatorii:
la firme comerciale: 412, 432, 480, 602
la firme de constructii: 484, 432, 483, 602
Acestea se regasesc pe functia: Human Resources (HR)->Declaratia Unica->Angajator->Sec A Creante fiscale din imp pe ven salarii si contr sociale
3.Daca creantele au valoare diferita de 0 nu trebuie sa le adaugati in variabila.
Optimizari
1. Fisa Individuala complet
Insumarea valorii campurilor CONCEDIU DE ODIHNA si DIF.SUMA CO.
Pe fluturas se va afisa un singur tip de suma - CONCEDIU DE ODIHNA cu valoarea insumata a celor doua campuri.
Adaugarea butonului Exclud sume.
Daca se bifeaza acest buton, pe fluturas nu se mai afiseaza rubricile fara sume. (exemplu: ZILE REGIM, ORE LUCRATE sau ORE LUCRATOARE si ZILE REGIM)
Pentru vizualizarea acestor optimizari se acceseaza functia: Human Resources (HR)->Rapoarte->PY->Fisa Individuala complet
Fisa Individuala complet Salarii
2. Organigrama
- Personal HR 7.0 - Organigrama - Asociere post salariat
Se cauta structura.
Se editeaza. Posturile sunt ordonate dupa numarul de post.
Adaugare salariatilor pe post: se selecteaza postul si se apasa butonul Persoane.
Se apasa butonul +.
Se selecteaza Marca si se completeaza Data inceput;
Celelalte campuri se seteaza automat cu datele din personal.
Se apasa butonul Ok.
Data de inceput se seteaza automat cu 01 ale perioadei salariale pe care utilizatorul a selectat.
- Personal HR 7.0 - item/sectiune Organigrama de pe salariat
Selectia Organigrama, Structura, Pozitie Post se realizeaza utilizand tasta F1.
La adaugarea unei inregistrari pe item-ul Organigrama, selectia campurilor de mai sus se realizeaza utilizand tasta F1.
Pentru vizualizarea acestot optimizari se acceseaza functia: Human Resources (HR)->Administrare Personal (HR-AD)-> Date de baza->Personal HR 7.0 -itemul/sectiunea Organigrama
- Personal HR 7.0 - Adaugare buton Organigrama Persoane
Rol: Adaugare/verificare/corectie salariati pe posturi.
Export: Se utilizeaza pentru verificare, inserare, corectie date.
Import: Se utilizeaza pentru inserare, corectie date.
Se apasa butonul Organigrama Persoane
Se apasa butonul Actiuni-> Exporta in vederea realizarii fisierului model de incarcat sau pentru verificare date
In vederea obtinerii modelului fisierului de incarcat se selecteaza o marca pe campul (Marca contract).
Se trec toate coloanele in dreapta, cu ajutorul sagetilor duble, dupa care se apasa butonul Exporta
Se salveaza fisierul si se actualizeaza datele in vederea incarcarii, daca se doreste inserare/corectie date.
Se apasa butonul Actiuni-> Importa.
Se alege fisierul de incarcat si se apasa butonul Are Header.
Se apasa butonul Inserare
Semnificatie butoane:
Inserare: Insereaza date.
Actualizare: Corectie date.
Inserare sau Modificare: Insereaza date si modifica date existente.
Daca operatiunea nu s-a efectuat, apare mesaj de eroare.
Dupa corectare, se reia procesul de Import.
3. Personal HR 7.0- Selectie Judet/Localitate
Pe fiecare sectiune/item unde este necesar sa se completeze aceste date, selectia se realizeaza utilizand tasta F1.
Pentru vizualizarea acestor optimizari se acceseaza functia: Human Resources (HR)->Administrare Personal (HR-AD)-> Date de baza->Personal HR 7.0. (exemplu Adaugare salariat, itemuri: Adrese, Identitate)
Angajare Salariat Modulul Salarii (Localitate)
4. Actualizare plata cu ora
Optimizare selectie marca si algoritm de calcul sume, taxe si contributii disponibil pe butonul OK.
Erori:
D112 - Sectiunea E3
Se acceseaza functia: Human Resources (HR)->Declaratia Unica->Asigurat->Sectiunea E3
La completarea campului:
E3_20: 11.C/V tichete de masa/tichete culturale/vouchere de vacanta restituite nu se mai completeaza si campul
E3_22: 24. Venit scutit conform art 4. alin. (3) din Legea 336/2018 privind Aprobarea programului pentru stimularea angajarii tinerilor in sectoarele agricultura, acvacultura si industria alimentara.