Formular L153

Scop

Formularul L153 reprezinta instrumentul oficial de raportare a datelor privind veniturile salariale ale personalului platit din fonduri publice, conform prevederilor Ordinului Ministerului Muncii si Justitiei Sociale nr. 2169/2018, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 877 din 17.10.2018.

Raportarea se realizeaza in conformitate cu prevederile Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, avand ca scop centralizarea informatiilor referitoare la structura si nivelul veniturilor salariale, sporurilor si indemnizatiilor, la nivelul institutiilor si autoritatilor publice.

Formularul are rolul de a asigura transparenta si uniformitatea raportarilor salariale la nivel national, permitand Ministerului Muncii si altor autoritati competente sa monitorizeze respectarea grilelor de salarizare si a incadrarilor legale in vigoare.

Institutii carora li se adreseaza formularul

Formularul L153 se completeaza de catre:

  • institutiile publice centrale si locale;

  • autoritatile si institutiile finantate integral sau partial din bugetul de stat, bugetele locale, bugetele asigurarilor sociale de stat si fondurile speciale;

  • orice alta entitate publica aflata sub incidenta Legii nr. 153/2017.

Completarea formularului se face lunar, dupa efectuarea calculului de salarii, pe baza datelor existente in sistemul EMSYS, sectiunea Administrare Personal -> Alte Functii -> Formular L153.

Notă

Formatul electronic al formularului respecta structura prevazuta de Ordinul MMJS nr. 2169/2018 si include informatii agregate la nivel de institutie, categorie de personal si sursa de finantare.

Prerechizite

Pentru generarea si transmiterea corecta a formularului L153, este obligatorie completarea atributelor specifice la nivelul fiecarui salariat.

Atributele necesare sunt urmatoarele:

  • L153_GRAD - gradul profesional al salariatului;

  • L153_FUNCTIE - functia ocupata, conform nomenclatorului utilizat;

  • L153_EXP - experienta in munca sau vechimea in specialitate;

  • L153_NORME_SAL - norma de lucru (intreaga norma / fractie norma);

  • L153_TIP_RAPORT - tipul raportarii (initiala / rectificativa).

Informatii suplimentare cu privire la adaugarea atributelor la nivelul contractelor o regasiti in seciunea Atribute Contract.

Important

In lipsa acestor atribute completate, formularul L153 nu poate fi generat sau validat corect.

Procedura

Generarea formularului L153

1. Accesati: Administrare Personal -> Raportari Legale -> Alte Raportari Legale -> Legea 153 -> Generare Formular L153.

2. In fereastra afisata, completati campurile obligatorii:

  • Anul de salarii - anul pentru care se face raportarea;

  • Luna de salarii - luna corespunzatoare perioadei de raportare;

  • Firma / Filiala - entitatea pentru care se genereaza formularul;

  • Nume si prenume declarat - persoana responsabila de raportare;

  • Email declarant - adresa de e-mail a persoanei responsabile;

  • Numar de telefon declarant - numarul de contact al persoanei responsabile.

3. Alegeti una dintre optiunile disponibile:

  • Generare - crearea fisierului L153 fara validare automata;

  • Validare + XML - generarea si validarea formularului in format XML;

  • Validare + PDF - generarea si validarea formularului in format PDF;

  • Validare + PDF Semnat - generarea formularului PDF semnat electronic, in cazul in care sistemul dispune de certificat digital configurat.

4. Apasati butonul Strt pentru a initia procesul.

Vezi și

Pentru detalii privind structura fisierului si regulile de validare, consultati Ghidul de completare Formular L153 publicat de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale.

Pentru vizualizarea si intelegerea modului de completare a functiilor L153, consultati fisierul atasat: Anexa L153