Reges Online
Scop
Aceasta pagina are scopul de a ghida utilizatorii din departamentele de resurse umane in utilizarea corecta a aplicatiei REGES ONLINE, pentru gestionarea si transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor. Documentatia ofera instructiuni pas cu pas, recomandari pentru evitarea erorilor frecvente si bune practici pentru asigurarea conformitatii cu cerintele legale.
Prerechizite
Resurse Umane
Angajator definit: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Configurari -> Angajator
Persoane introduse: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Persoane
Contracte introduse: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Contracte
Decizii introduse: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Persoane -> Decizii
Configurarile Starilor realizate: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Configurari -> Configurare Stari
Administrartor
Procedura
Solicitare Acces
Aceasta sectiune descrie pasii necesari pentru obtinerea accesului la registrul firmei in REGES-ONLINE, explicand si modul in care poate fi delegat dreptul de operare catre o firma prestatoare de servicii. Sunt abordate aspecte esentiale pentru angajatori si specialistii HR pentru utilizarea corecta a platformei.
Odata cu lansarea REGES-ONLINE, platforma nationala pentru gestionarea electronica a registrului general de evidenta a salariatilor, angajatorii si prestatorii de servicii au la dispozitie un sistem digital complet care inlocuieste vechiul flux de lucru cu fisiere .RVS si softul Revisal.
Accesul necesita parcurgerea unor pasi logici si respectarea regulilor din Ordinul nr. 1107/2025 si HG 295/2025.
Atenționare
Contul vechi Revisal va fi dezactivat odata cu activarea REGES-ONLINE.
Transmiterea fisierelor .RVS nu mai este posibila.
Gestionarea registrului se face exclusiv prin REGES-ONLINE.
Flux de Configurare
1. Crearea contului in REGES-ONLINE:
Autentificare prin ROeID sau certificat digital calificat.
Contul este nominal, personal, asociat cu CNP-ul utilizatorului.
2. Solicitarea accesului la registrul firmei:
Accesati sectiunea „Registru pentru angajatori”.
Intrati automat in aplicatia „Angajator”.
Navigati la „Registre -> Cerere acces”.
Completati cererea cu urmatoarele:
Calitatea: reprezentant legal / imputernicit.
Tip identificare: CUI / CIF.
Numar identificare: CUI-ul firmei.
Bifati declaratia pe proprie raspundere.
Apasati „Inainte” pentru trimiterea cererii.
3. Ce se intampla dupa trimiterea cererii:
Daca firma este inregistrata la ONRC:
Sistemul verifica automat corespondenta CNP-CUI.
Accesul este aprobat instant, fara documente suplimentare.
Daca firma nu este gasita in baza ONRC:
Utilizatorul completeaza manual datele firmei.
Se creeaza un registru nou.
ITM poate solicita documente justificative.
4. Documente necesare pentru autorizarea accesului:
In functie de tipul angajatorului si calitatea solicitantului, pot fi necesare acte precum:
Hotarare judecatoreasca, certificat fiscal, imputernicire notariala, contract prestari servicii.
Documentele trebuie semnate digital.
Documente necesare
Tip angajator / solicitant |
Documente necesare (incarcate si semnate digital) |
---|---|
Reprezentant legal - firma inregistrata la ONRC |
Autorizare automata (verificare RECOM) - fara documente |
Reprezentant legal - firma neinregistrata la ONRC |
Hotarare judecatoreasca de infiintare sau alt act constitutiv; Certificat de inregistrare fiscala; Document care atesta calitatea de reprezentant legal |
Imputernicit privat |
Certificat ONRC sau fiscal; Act constitutiv / hotarare de infiintare; Imputernicire notariala sau contract prestari servicii / act aditional care mentioneaza obligatia prestatorului de creare cont acces |
Imputernicit angajator cu capital de stat |
Act constitutiv; Act care atesta calitatea de reprezentant legal; Certificat fiscal; Imputernicire semnata digital de reprezentantul legal sau imputernicire notariala |
Reprezentant legal / imputernicit institutie publica |
Act care atesta calitatea de reprezentant legal; Certificat fiscal; Act administrativ de desemnare a imputernicitului semnat digital |
5. Atentie la calitatea de imputernicit:
Nu folositi abuziv accesul ca imputernicit.
In cazul incetarii contractului, angajatorul poate pierde accesul si va trebui sa reia procesul de la zero.
Este recomandat ca dupa obtinerea accesului sa se faca delegare catre prestator, nu operare directa ca imputernicit.
6. Situatie posibila: registru blocat (lacat vizibil):
Motiv: denumirea angajatorului incorecta.
Solutie:
Treceti cu mouse-ul peste lacat pentru mesajul de atentionare.
Apasati link-ul oferit de sistem.
Sistemul va aduce automat denumirea corecta.
Optional, actualizati si alte date (ex: adresa).
Salvati si transmiteti modificarile.
Lacatul dispare, registrul devine editabil.
7. Conectarea prestatorilor:
Prestatorul isi creeaza cont si solicita acces la propriul registru.
Doar dupa acest pas clientul poate delega accesul catre prestator.
8. Delegarea accesului catre prestator:
Accesati „Registre -> Delegare”.
Completati:
Calitatea subsemnatului.
Tip identificare si numar societate.
Tip delegat: Prestator, Angajat, Angajat cu drept de delegare.
CIF/CNP/NIF delegat.
Stabiliti perioada de delegare (data inceperii obligatorie, data incetarii optionala).
Bifati declaratia pe proprie raspundere.
Apasati „Transmite”.
Prestatorul va vedea clientul in sectiunea „Angajatori” din contul sau.
Flux logic acces si delegare
1. Firma-client isi creeaza cont si solicita acces la propriul registru.
2. Firma-prestatoare isi creeaza cont si solicita acces la propriul registru.
3. Dupa aprobare, firma-client completeaza delegarea catre firma-prestatoare (Registre -> Delegare).
4. Firma-prestatoare, prin reprezentantul legal, poate gestiona direct registrul sau poate delega acces catre propriii salariati.
5. Salariatii prestatorului trebuie sa aiba cont creat (ROeID sau certificat digital) pentru a putea primi delegarea.
Rezumat esential
1. Contul REGES-ONLINE este nominal si asociat CNP-ului.
2. Autentificare prin ROeID sau certificat digital calificat.
3. Solicitarea accesului se face ca:
Reprezentant legal;
Imputernicit (folosit responsabil).
4. Delegarea catre prestatori se face doar dupa obtinerea accesului propriu.
5. Trecerea la REGES-ONLINE este definitiva - nu mai sunt acceptate fisiere .RVS sau aplicatia Revisal.
6. Toate documentele incarcate trebuie semnate digital.
Angajator
1. Utilizati CUI-ul firmei pentru logare in aplicatia EMSYS.
2. Accesati Human Resources & Payroll -> Revisal si Declaratii.
3. Apasati butonul Revisal.
4. Consultati lista cu toate raportarile transmise, unde se afiseaza CUI-ul, denumirea firmei si data raportarii.
Notă
Inregistrarile sunt ordonate descrescator dupa data raportarii.
Prima inregistrare reprezinta ultima raportare efectuata.
5. Apasati pe o inregistrare pentru a deschide detalierea acesteia, iar dupa deschidere sectiunea Angajator devine disponibila.
6. Urmatoarele campuri sunt disponibile in detalierea sectiunii Angajator:
Camp |
Descriere |
---|---|
DATARAP |
Data la care se face raportarea |
COD_SISTEM |
Cod Sistem |
TIP_ANGAJATOR |
Persoana Juridica, Persoana Fizica |
CUI |
Codul unic de identificare al angajatorului pentru angajatorii avand personalitate juridica |
NUME |
Denumirea angajatorului pentru care s-a realizat registrul. Atunci cand angajatorul are ca nivel de infiintare sucursala sau filiala, acest element reprezinta denumirea sucursalei sau a filialei |
ADRESA |
Adresa angajatorului la care acesta isi desfasoara activitatea. Aici vor fi introduse informatiile complete ale adresei cum ar fi: strada, numar, bloc, scara, apartament, sector, cod postal |
REPREZENTANT_LEGAL |
Numele complet al reprezentantului legal al angajatorului |
TELEFON |
Numarul de telefon al angajatorului, in format complet, compus din prefix si numar |
Adresa de e-mail a angajatorului pentru care este generat registrul |
|
FAX |
Numarul de fax al angajatorului, in format complet, compus din prefix si numar |
COD_CAEN |
Elementul al registrului care va contine codul domeniului principal de activitate (codul CAEN) al angajatorului. Se completeaza cu codul corespunzator din nomenclatorul CAEN privind clasificarea activitatilor din economia nationala (CAEN), precizat in capitolul „Lista nomenclatoare prevazute de legislatie sau publicate de alte institutii” |
VERSIUNE_CAEN |
Numarul de versiune a nomenclatorului CAEN utilizat |
CUI_PARINTE |
Codul unic de identificare al angajatorului parinte in cazul in care angajatorul reprezinta o filiala sau o sucursala a angajatorului parinte |
NUME_PARINTE |
Denumirea angajatorului parinte in cazul in care angajatorul reprezinta o filiala sau o sucursala a angajatorului parinte |
NATIONALITATE |
Codul corespunzator nationalitatii angajatorului. Codul nationalitatii trebuie sa corespunda codurilor din nomenclatorul de nationalitati din anexa 2 |
COD_SIRUTA |
Codul localitatii (codul SIRUTA) in care angajatorul isi desfasoara activitatea. Se completeaza cu codul corespunzator din nomenclatorul de localitati (SIRUTA) |
FORMA_JURIDICA_PJ |
In cazul angajatorilor de tip persoana juridica, acest element se va completa cu una din valorile coloanei cod din nomenclatorul de forme juridice, detaliat in anexa 5, tinand cont de categoria de angajator, respectiv „Persoana juridica” |
FORMA_ORGANIZARE_PJ |
Codul formei de organizare a angajatorului, iar acest cod depinde de forma juridica si este luat din nomenclatorul de forme de organizare, detaliat in anexa 4 |
NIVEL_INFIINTARE |
Codul tipului de societate a angajatorului, respectiv nivelul de infiintare si completare a registrului pentru angajator. Se completeaza cu codul corespunzator din nomenclatorul de tip societate, detaliat in anexa 14 |
ACT_IDENTITATE_PF |
Felul actului de identitate al angajatorului, daca TIP_ANGAJATOR are valoarea « Persoana Fizica » |
CNP |
Codul numeric personal al angajatorului pentru angajatorii persoana fizica |
FORMA_JURIDICA_PF |
In cazul angajatorilor de tip persoana fizica, acest element se va completa cu una din valorile coloanei cod din nomenclatorul de forme juridice, detaliat in anexa 5, tinand cont de categoria de angajator, respectiv persoana fizica |
FORMA_ORGANIZARE_PF |
Elementul va contine codul formei de organizare a angajatorului, iar acest cod depinde de forma juridica si este luat din nomenclatorul de forme de organizare, detaliat in anexa 4 |
RAPORTAT |
Se selecteaza: « NU » daca angajatorul nu a fost raportat la REVISAL; « DA » daca angajatorul a fost raportat la REVISAL |
FORMA_PROPRIETATE |
Codul formei de proprietate a angajatorului. Se completeaza cu codul corespunzator din nomenclatorul de forme de proprietate, detaliat in anexa 15 |
Persoane
1. Utilizati CUI-ul firmei pentru logare in aplicatia EMSYS.
2. Accesati Human Resources & Payroll -> Revisal si Declaratii.
3. Apasati butonul Revisal.
4. Pozitionati-va pe inregistrarea dorita si accesati-o pentru a deschide detalierea acesteia.
5. Apasati butonul Salariat.
6. Se afiseaza lista tuturor salariatilor cu Nume, Prenume, CNP.
7. Cautati inregistrarea sau inregistrarile pe care doriti sa le actualizati.
8. Apasati pe inregistrare pentru a o deschide.
9. Efectuati operatiunile dorite: Adaugare, Modificare, Copiere, Stergere.
Atenționare
Adaugare se poate efectua si fara selectie inregistrare.
10. Completati sau modificati campurile dupa cum este descris mai jos.
Camp |
Descriere |
---|---|
Data la care se face Raportarea |
Data la care se face Raportarea |
CUI Angajator Persoana Juridica |
Codul unic de identificare al angajatorului pentru angajatorii avand personalitate juridica |
CNP Angajator Persoana Fizica |
Codul numeric personal al angajatorului pentru angajatorii persoana fizica |
Nume Salariat |
Numele salariatului |
Prenume Salariat |
Prenumele salariatului |
CNP Salariat |
Codul numeric personal al salariatului daca acesta are cetatenie romana sau alt identificator unic al persoanei in cazul in care salariatul are alta cetatenie |
CNP Vechi |
Se completeaza valorile anterioare in cazul modificarii elementului CNP. Aceste valori vor fi separate prin virgula. |
Tip Act Identitate |
Codul corespunzator tipului de act de identitate al salariatului in functie de cetatenia acestuia, conform nomenclatorului de tipuri de acte de identitate |
Tip Autorizatie Munca Cet. Straini |
Codul corespunzator tipului de autorizatie de munca a salariatului care are alta cetatenie in afara de cea romana sau UE/SEE. Acest cod se va lua din nomenclatorul de tipuri de autorizatii de munca |
Data Inceput Autorizatie de Munca |
Data de inceput a valabilitatii autorizatiei de munca pentru salariatii care au alta cetatenie in afara de cea romana sau UE/SEE |
Data Sfarsit Autorizatie de Munca |
Data de sfarsit a valabilitatii autorizatiei de munca pentru salariatii care au alta cetatenie in afara de cea romana sau UE/SEE |
Cod Siruta al Localitatii de Domiciliu |
Codul (SIRUTA) al localitatii in care salariatul isi are domiciliul. Se completeaza cu codul corespunzator din nomenclatorul de localitati (SIRUTA), precizat in capitolul „Lista nomenclatoare prevazute de legislatie sau publicate de alte institutii” |
Nationalitate |
Informatia referitoare la nationalitatea salariatului. Nationalitatea din Date de Identificare se leaga de tara corespunzatoare din Dictionar tari, tara care se leaga la randul ei de zona din Dictionar zone |
Adresa |
Adresa salariatului la care isi are domiciliul. Aici pot fi introduse informatiile complete ale adresei cum ar fi: strada, numar, bloc, scara, apartament, sector, cod postal |
Mentiuni |
Mentiuni referitoare la salariat; se completeaza optional |
Raportat |
Se selecteaza: „NU” daca salariatul nu a fost raportat la REVISAL; „DA” daca salariatul a fost raportat la REVISAL |
Radiat |
Se selecteaza: „NU” daca salariatul nu a fost radiat; „DA” daca salariatul a fost radiat |
CNP radiat |
CNP salariat radiat |
11. Apasati butonul Salveaza, dupa finalizarea corectiilor.
Contracte
Aceasta sectiune descrie pasii pentru gestionarea contractelor de munca in REGES-ONLINE.
1. Accesati sectiunea Contracte pentru salariatul selectat.
2. Se afiseaza lista contractelor existente.
3. Operatiuni disponibile:
Adaugare contract nou.
Modificare contract existent.
Copiere contract (se copiaza datele si se modifica doar campurile necesare).
Stergere contract.
Atenționare
Adaugarea se poate face si fara selectie prealabila a unei inregistrari.
In cazul Copierii, se modifica doar campurile necorespunzatoare.
4. Completati/modificati campurile contractului:
Campurile de tip Data se completeaza utilizand calendarul sau introducand valoarea manual, in formatul solicitat.
Campurile cu lista derulanta permit selectarea valorilor predefinite.
Camp |
Descriere |
---|---|
DATARAP |
Data raportarii |
CUI_A |
CUI Angajator salariat (persoana juridica) |
CNP_A |
CNP Angajator (persoana fizica) |
CNP |
CNP salariat |
NRCONTRACT |
Numar contract |
DATACONTR |
Data semnarii contractului |
SALARIU |
Salariu de baza |
DATA_INCEPUT |
Data inceperii activitatii |
DATA_SFARSIT |
Data sfarsit contract perioada determinata |
DETALII |
Detalii suplimentare |
DURATA |
Durata (ex. norma intreaga, norma partiala) |
EXCEPTIE_INCETARE |
Exceptie sfarsit contract perioada determinata |
REPARTIZARE_TIMP |
Repartizarea timpului de lucru |
STARE_CURENTA |
Starea curenta a contractului |
TIMP_MUNCA |
Tip timp munca (ex. 8h/zi) |
TIP_CONTRACT |
Tip contract (ex. individual de munca) |
TIP_DURATA |
Tip durata (ex. nedeterminata, determinata) |
TIP_NORMA |
Tip norma (ex. norma intreaga) |
ANG_CUI_DET |
CUI angajator detasare |
ANG_NUME_DET |
Nume angajator detasare |
ANG_NAT_DET |
Nationalitate angajator detasare |
DATAINC_STAREC |
Data inceput stare detasat/suspendat |
DATASF_STAREC |
Data sfarsit stare detasat/suspendat |
DATA_INCETARE |
Data incetare contract |
DATA_REACTIVARE |
Data reactivare contract |
TEMEI_STAREC |
Temei legal stare contract |
RAPORTAT |
Indicator daca este raportat |
COD_COR |
Cod COR ocupatie |
VERSIUNE_COR |
Versiune COR folosita |
NR_CONTRACT_VECHI |
Numar contract vechi (separat prin virgula) |
DATECONTR_VECHI |
Date contract vechi (separat prin virgula) |
INTERVAL_TIMP |
Ore pe zi, saptamana, luna |
STARE_PRECEDENTA |
Stare precedenta |
ANG_CUI_PRECED |
CUI angajator stare precedenta |
ANG_NUME_PRECED |
Nume angajator stare precedenta |
ANG_NAT_PRECED |
Nationalitate angajator stare precedenta |
DATAINC_PRECED |
Data inceput stare precedenta |
DATASF_PRECED |
Data sfarsit stare precedenta |
DATAINCET_PRECED |
Data incetare stare precedenta |
TEMEI_PRECED |
Temei incetare/suspendare stare precedenta |
DATA_CONSEMNARE |
Data consemnare |
Marca |
Marca salariat |
Stare |
Starea inregistrarii |
RADIAT |
Indicator radiere |
NRCONTRACT_RADIAT |
Numar contract radiat |
CNP_Radiat |
CNP salariat radiat |
CUI_TR_SRC |
CUI sursa mutare |
ANG_TR_SRC |
Angajator sursa mutare |
TIP_MUTARE_SRC |
Tip mutare sursa |
DATA_MUTARE_SRC |
Data mutare sursa |
TEMEI_MUTARE |
Temei mutare |
CUI_TR_DEST |
CUI destinatie mutare |
ANG_TR_DEST |
Angajator destinatie mutare |
TIP_MUTARE_DEST |
Tip mutare destinatie |
DATA_MUTARE_DEST |
Data mutare destinatie |
5. Salvarea sau renuntarea la operatiune:
Pentru salvare, apasati butonul Salvare.
Pentru renuntare, apasati Anulare.
6. Revenirea in arborele principal:
Apasati butonul Inapoi.
7. Stergerea unei inregistrari:
Selectati inregistrarea dorita.
Apasati Sterge.
Confirmati stergerea apasand OK.
Pentru anularea stergerii, apasati Anulare.
Sporuri
Aceasta subsectiune descrie pasii pentru gestionarea sporurilor asociate contractelor.
1. Accesati sectiunea Sporuri pentru salariatul selectat.
2. Se afiseaza lista sporurilor existente.
3. Operatiuni disponibile:
Adaugare spor nou.
Modificare spor existent.
Copiere spor (se copiaza datele si se modifica doar campurile necesare).
Stergere spor.
Atenționare
Adaugarea se poate face si fara selectie prealabila a unei inregistrari.
4. Completati/modificati campurile sporului:
Campurile de tip Data se completeaza utilizand calendarul sau introducand valoarea manual, in formatul solicitat.
Campurile cu lista derulanta permit selectarea valorilor predefinite.
Atenționare
Daca sporul este in suma, completati procent 0; daca este in procent, completati valoarea procentuala.
Camp |
Descriere |
---|---|
DATARAP |
Data ultimei raportari |
CUI_A |
CUI Angajator persoana juridica |
CNP_A |
CNP Angajator persoana fizica |
CNP |
CNP salariat |
NRCONTRACT |
Numar contract asociat sporului |
DATACONTR |
Data contractului |
TIP_SPOR |
Tip spor: ex. SporuriUzuale, AlteSporuri (conform nomenclatorului) |
TIP_SPOR_UZUAL |
Tip spor uzual (cod din nomenclator) |
ALT_SPOR_NUME |
Numele altui spor (daca nu este predefinit) |
PROCENT |
Procent aplicat sporului (completati 0 daca este exprimat in suma) |
CUANTUM |
Cuantumul (suma) sporului |
RAPORTAT |
Indicator daca sporul este raportat (DA/NU) |
PREDEFINIT |
Predefinit: tip spor specific angajatorului sau ales din nomenclatorul uzual |
VERSIUNE |
Versiunea nomenclatorului utilizat |
Stare |
Starea inregistrarii sporului (ex. GENERAT) |
CNP Radiat |
CNP-ul salariatului radiat, daca este cazul |
5. Salvarea sau renuntarea la operatiune:
Pentru salvare, apasati butonul Salvare.
Pentru renuntare, apasati Anulare.
6. Revenirea in arborele principal:
Apasati butonul Inapoi.
7. Stergerea unei inregistrari:
Selectati inregistrarea dorita.
Apasati Sterge.
Confirmati stergerea apasand OK.
Pentru anularea stergerii, apasati Anulare.
Decizii
Extrase
In cadrul functionalitatii REGES Online, utilizatorii pot consulta si descarca diverse extrase care contin informatii referitoare la contractele de munca si la istoricul acestora.
Pentru vizualizarea situatiei unui salariat in format similar cu Revisal, se poate utiliza raportul dedicat: Raport Revisal Per Salariat
Acest raport permite generarea unui document in care sunt sintetizate toate informatiile contractuale si istoricul modificarilor pentru un salariat selectat.