Administrare Personal

Aceasta sectiune ofera raspunsuri la cele mai frecvente intrebari legate de administrarea personalului, cu accent pe aspecte precum gestionarea documentelor de personal, repozitionarea angajatilor, actualizarea datelor in organigrama, contracte de munca si proceduri interne.

A. Organigrama

1. Intrebare: Ce este o organigrama?

Raspuns: O organigrama este o reprezentare grafica a structurii unei organizatii, care arata departamentele, rolurile si relatiile ierarhice dintre angajati.

2. Intrebare: La ce foloseste o organigrama?

Raspuns: Organigrama ajuta la:

  • Clarificarea structurii interne a firmei

  • Evidentierea responsabilitatilor fiecarui post

  • Imbunatatirea comunicarii interne

  • Suport in luarea deciziilor manageriale

3. Intrebare: Ce tipuri de organigrame exista?

Raspuns: Organigrama poate fi:

  • Organigrama ierarhica - cea mai comuna, pe niveluri de autoritate

  • Clarificarea structurii interne a firmei

  • Evidentierea responsabilitatilor fiecarui post

  • Imbunatatirea comunicarii interne

  • Suport in luarea deciziilor manageriale

4. Intrebare: Cine creeaza o organigrama intr-o companie?

Raspuns: De obicei, este realizata de departamentul de Resurse Umane impreuna cu conducerea companiei.

5. Intrebare: Ce elemente trebuie sa apara intr-o organigrama?

Raspuns: Elementele ce trebuie sa apara:

  • Numele departamentelor

  • Titlurile posturilor (ex: Manager, Specialist HR)

  • Numele angajatilor (optional)

  • Linii de raportare (cine raporteaza cui)

6. Intrebare: Se actualizeaza organigrama? Cat de des?

Raspuns: Da, se actualizeaza ori de cate ori are loc o schimbare structurala - promovari, noi angajati, restructurari. In general, este bine sa se revizuiasca anual.

7. Intrebare: Exista diferente intre organigrama unei firme private si cea a unei institutii publice?

Raspuns: Da. In general:

  • Institutiile publice urmeaza reguli stricte privind posturile si raportarea, adesea reglementate prin lege sau hotarari

  • Firmele private pot avea structuri mai flexibile si adaptate dinamicii pietei

8. Intrebare: Ce greseli se fac frecvent in realizarea unei organigrame?

Raspuns: Cele mai frecvente greseli sunt:

  • Lipsa actualizarii

  • Prea multa informatie sau, dimpotriva, prea putina

  • Nereprezentarea clara a ierarhiei

  • Folosirea unui design complicat sau neintuitiv

  • Ignorarea posturilor vacante sau in tranzitie

D. Persoane - Contracte de Munca

1. Intrebare: Cu ce difera contractul individual de munca la domiciliu de contractul obisnuit?

Raspuns: Difera prin faptul ca salariatul lucreaza de acasa si isi stabileste singur programul de lucru.

2. Intrebare: Cu ce difera contractul individual de munca la domiciliu de contractul de telemunca?

Raspuns: Telemunca se poate desfasura in orice loc diferit de cel organizat de catre angajator, nu doar de la domiciliu, foloseste doar tehnologia informatiei si comunicatiilor, iar programul de lucru este stabilit de comun acord cu angajatorul.

3. Intrebare: Cine are obligatia de a incheia contractul individual de munca?

Raspuns: Angajatorul are obligatia ca, anterior inceperii activitatii, sa incheie contractul individual de munca si sa inmaneze salariatului un exemplar al contractului.

4. Intrebare: Cand se inregistreaza si se transmite contractul individual de munca in Registrul general de evidenta a salariatiilor?

Raspuns: Contractul individual de munca trebuie inregistrat si transmis in Registrul general de evidenta a salariatiilor cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii, indiferent daca aceasta este zi lucratoare sau nelucratoare.

5. Intrebare: Care este durata maxima a perioadei de proba?

Raspuns: 90 de zile calendaristice pentru functiile de executie si 120 de zile calendaristice pentru functiile de conducere.

6. Intrebare: In perioada de proba trebuie incheiat contract individual de munca?

Raspuns: Da, obligatoriu anterior inceperii activitatii. Perioada de proba se efectueaza in interiorul contractului individual de munca si constituie vechime in munca.

7. Intrebare: Cate perioade de proba se pot stabili pe durata executarii unui contract individual de munca?

Raspuns: O singura perioada de proba, cu exceptia situatiei in care salariatul debuteaza la acelasi angajator intr-o noua functie sau profesie ori urmeaza sa presteze activitatea intr-un loc de munca cu conditii grele, vatamatoare sau periculoase, cazuri in care poate fi supus la o noua perioada de proba.

8. Intrebare: Este permis cumulul de functii?

Raspuns: Da, orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, in baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea.

Salariatul care are doua contracte individuale de munca la acelasi angajator trebuie sa aiba functii diferite si sa lucreze, in baza ambelor contracte, cel mult 12 ore/zi.

9. Intrebare: Salariatii pot renunta la drepturile ce le sunt recunoscute prin lege?

Raspuns: Nu, orice tranzactie prin care se urmareste renuntarea la drepturile recunoscute de lege salariatilor sau limitarea acestor drepturi, este lovita de nulitate.

10. Intrebare: Ce este un contract de munca temporara?

Raspuns: Contractul de munca temporara este un contract individual de munca ce se incheie in scris intre agentul de munca temporara si salariatul temporar, pe durata unei misiuni.

11. Intrebare: Cine asigura incheierea contractului de munca temporara?

Raspuns: Intocmirea contractului de munca temporara este asigurata de agentul de munca temporara.

In contractul de munca temporara se precizeaza obligatoriu conditiile in care urmeaza sa se desfasoare misiunea, durata misiunii, identitatea si sediul utilizatorului, precum si cuantumul si modalitatile remuneratiei salariatului temporar.

12. Intrebare: Agentul de munca temporara poate incheia cu salariatul temporar si un contract de munca pe durata nedeterminata?

Raspuns: Da. Agentul de munca temporara poate incheia cu salariatul temporar si un contract de munca pe durata nedeterminata, situatie in care, in perioada dintre doua misiuni, salariatul temporar se afla la dispozitia agentului de munca temporara

13. Intrebare: Ce drepturi am ca ucenic?

Raspuns: Toate drepturile si obligatiile prevazute de legislatia muncii, de Legea 279/2005 si, dupa caz, de legile speciale care reglementeaza ocupatia in cauza.

14. Intrebare: Ca intern, am dreptul la remuneratie?

Raspuns: Da, trebuie sa primiti o indemnizatie egala cu cel putin 50% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata si se acorda proportional cu numarul de ore de activitate desfasurata (nu mai mult de 720 de ore pe parcursul a 6 luni consecutive).

15. Intrebare: Ce act normativ reglementeaza internshipul?

Raspuns: Legea nr. 176/2018.

16. Intrebare: Contractul de internship se inregistreaza undeva?

Raspuns: Da, in registrul de evidenta a contractelor de internship, infiintat de agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca sau a municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala organizatia-gazda isi desfasoara activitatea, tinut in forma electronica.

17. Intrebare: Contractul de stagiu incheiat in baza legii nr. 335/2013 se inregistreaza undeva?

Raspuns: Nu, el este anexa la contractul individual de munca care se inregistreaza in Revisal.

Insa certificatul/adeverinta de stagiu eliberate de angajator se vizeaza de inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul angajatorul.

18. Intrebare: Care este durata maxima a contractului individual de munca pe durata determinata?

Raspuns: 36 de luni.

19. Intrebare: Cate contracte individuale de munca pe durata determinata se pot incheia succesiv intre aceleasi parti?

Raspuns: Cel mult 3 contracte individuale de munca pe durata determinata.

Contractele individuale de munca pe durata determinata incheiate in termen de 3 luni de la incetarea unui contract de munca pe durata determinata sunt considerate contracte succesive si nu pot avea o durata mai mare de 12 luni fiecare.

20. Intrebare: Care sunt elementele specifice pe care trebuie sa le cuprinda contractul individual de munca cu timp partial?

Raspuns: Elementele specifice pe care trebuie sa le cuprinda contractul individual de munca cu timp partial sunt:

  • Durata muncii si repartizarea programului de lucru

  • Conditiile in care se poate modifica programul de lucru

  • Interdictia de a efectua ore suplimentare, cu exceptia cazurilor de forta majora sau pentru alte lucrari urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori inlaturarii consecintelor acestora

21. Intrebare: Care este efectul neprecizarii intr-un contract individual de munca cu timp partial, a elementelor prevazute mai sus?

Raspuns: Contractul se considera a fi incheiat pentru norma intreaga.

22. Intrebare: Cum poate fi modificat contractul individual de munca?

Raspuns: Contractul individual de munca poate fi modificat numai prin acordul partilor, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.

23. Intrebare: La care elemente se refera modificarea contractului individual de munca?

Raspuns: La oricare dintre urmatoarele elemente:

  • durata contractului

  • locul muncii

  • felul muncii

  • conditiile de munca

  • salariul

  • timpul de munca si timpul de odihna

24. Intrebare: Locul muncii poate fi modificat unilateral de catre angajator?

Raspuns: Da, prin delegarea sau detasarea salariatului intr-un alt loc de munca decat cel prevazut in contractul individual de munca.

25. Intrebare: Care sunt drepturile de care beneficiaza salariatul delegat/detasat?

Raspuns: Salariatul delegat/detasat are dreptul la plata cheltuielilor de transport si cazare, precum si la o indemnizatie de delegare/detasare, in conditiile prevazute de lege sau de contractul colectiv de munca aplicabil.

De regula, drepturile cuvenite salariatului detasat se acorda de angajatorul la care s-a dispus detasarea. Cu toate acestea, cu titlu de exceptie, drepturile ii sunt achitate de catre angajatorul care l-a detasat daca acestea ii sunt mai favorabile.

26. Intrebare: Care este efectul suspendarii contractului individual de munca?

Raspuns: Suspendarea contractului individual de munca are ca efect suspendarea prestarii muncii de catre salariat si a platii drepturilor de natura salariala de catre angajator.

Suspendarea tuturor termenelor care au legatura cu incheierea, modificarea, executarea sau incetarea contractului individual de munca, cu exceptia situatiilor in care contractul individual de munca inceteaza de drept.

27. Intrebare: Este posibila reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana, cu reducerea corespunzatoare a salariului?

Raspuns: Da, in cazul reducerii temporare a activitatii, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, pe perioade care depasesc 30 de zile lucratoare, angajatorul poate decide acest lucru, pana la remedierea situatiei care a cauzat reducerea programului, dupa consultarea prealabila a sindicatului reprezentativ de la nivelul unitatii sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

28. Intrebare: Care e cuantumul indemnizatiei platite din fondul de salarii de care beneficiaza salariatii care nu mai presteaza activitate pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii?

Raspuns: Cel putin 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat.

29. Intrebare: Concediul fara plata poate fi acordat doar ca urmare a vointei angajatorului?

Raspuns: Nu, in cazul concediilor fara plata pentru studii sau pentru interese personale, contractul individual de munca poate fi suspendat, prin acordul partilor.

Concediul fara plata scade din vechimea in munca!

30. Intrebare: Care este termenul de preaviz de care beneficiaza salariatii in caz de concediere pentru motive care nu tin de persoana salariatului?

Raspuns: Cel putin 20 de zile lucratoare.

31. Intrebare: Care este termenul in care salariatul concediat prin concediere colectiva are dreptul de a fi reangajat cu prioritate pe postul reinfiintat in aceeasi activitate, fara examen, concurs sau perioada de proba?

Raspuns: In termen de 45 de zile calendaristice de la data concedierii.

32. Intrebare: Angajatorul este obligat sa inregistreze demisia salariatului?

Raspuns: Da. Refuzul angajatorului de a inregistra demisia da dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de proba.

33. Intrebare: Care este termenul de preaviz in caz de demisie?

Raspuns: Cel mult 20 de zile lucratoare pentru salariatii cu functii de executie, respectiv cel mult 45 de zile lucratoare pentru salariatii care ocupa functii de conducere.

34. Intrebare: Salariatul poate demisiona fara preaviz?

Raspuns: Da, daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca sau daca angajatorul renunta la beneficiul preavizului.

35. Intrebare: Am revenit din concediul de crestere a copilului iar angajatorul a desfiintat intre timp postul si vrea sa ma concedieze. Este legal?

Raspuns: Sunt insarcinata iar contractul de munca expira luna viitoare. Angajatorul este obligat sa-mi prelungeasca contractul.

36. Intrebare: In ce forma trebuie tinuta evidenta timpului de munca?

Raspuns: Legea nu precizeaza forma, ci doar obligatia angajatorului de a organiza si pastra la locurile de munca evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidentiera orelor de incepere si de sfarsit ale programului de lucru, si de a supune controlului inspectorilor de munca aceasta evidenta, ori de cate ori se solicita acest lucru.

39. Intrebare: Care este durata normala a timpului de munca pentru salariatii angajati cu norma intreaga?

Raspuns: 8 ore pe zi si de 40 de ore pe saptamana.

40. Intrebare: Care este durata timpului de munca in cazul tinerilor in varsta de pana la 18 ani?

Raspuns: 6 ore pe zi si de 30 de ore pe saptamana.

41. Intrebare: Care este durata maxima legala a timpului de munca, inclusiv orele suplimentare?

Raspuns: Durata maxima legala a timpului de munca:

  • Cel mult 48 de ore pe saptamana

  • Prin exceptie, durata timpului de munca, ce include si orele suplimentare, poate fi prelungita peste 48 de ore pe saptamana, cu conditia ca media orelor de munca, calculata pe o perioada de referinta de 4 luni calendaristice, sa nu depaseasca 48 de ore pe saptamana

42. Intrebare: Cand poate functiona programul de lucru inegal?

Raspuns: Numai daca este specificat expres in contractul individual de munca.

43. Intrebare: Ce este munca suplimentara?

Raspuns: Munca prestata in afara duratei normale a timpului de munca saptamanal, este considerata munca suplimentara.

44. Intrebare: Cum se compenseaza munca suplimentara?

Raspuns: Prin ore libere platite in urmatoarele 90 de zile calendaristice dupa efectuarea acesteia.

In cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila in termenul de mai sus, in luna urmatoare, munca suplimentara va fi platita salariatului prin adaugarea unui spor la salariu corespunzator duratei acesteia, care nu poate fi mai mic de 75% din salariul de

(Vrei sa continui textul sau sa-l reformulez complet.

45. Intrebare: Ce este munca de noapte?

Raspuns: Munca prestata intre orele 22:00 si 6:00 este considerata munca de noapte.

46. Intrebare: Care este cuantumul sporului acordat pentru munca prestata in timpul noptii?

Raspuns: 25% din salariul de baza, daca timpul astfel lucrat reprezinta cel putin 3 ore de noapte din timpul normal de lucru.

47. Intrebare: Angajatorul care, in mod frecvent, utilizeaza munca de noapte, este obligat sa informeze despre aceasta inspectoratul teritorial de munca?

Raspuns: Da.

48. Intrebare: Tinerii care nu au implinit varsta de 18 ani pot presta munca de noapte sau munca suplimentara?

Raspuns: Nu, tinerii nu pot presta munca de noapte sau munca suplimentara.

49. Intrebare: La ce repaus au dreptul salariatii intre doua zile de munca?

Raspuns: Cel putin 12 ore consecutive.

Prin exceptie, in cazul muncii in schimburi, acest repaus nu poate fi mai mic de 8 ore intre schimburi.

50. Intrebare: Care sunt drepturile de care beneficiaza salariatii carora li se acorda repausul saptamanal in alte zile decat sambata si duminica, zile stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil sau prin regulamentul intern?

Raspuns: De un spor la salariu stabilit prin contractul colectiv de munca sau, dupa caz, prin contractul individual de munca.

51. Intrebare: Care sunt drepturile de care beneficiaza salariatii care, din motive justificate, lucreaza in zilele de sarbatoare legala?

Raspuns: Li se asigura compensarea cu timp liber corespunzator in urmatoarele 30 de zile sau un spor la salariul de baza ce nu poate fi mai mic de 100% din salariul de baza corespunzator muncii prestate in programul normal de lucru.

52. Intrebare: Cand se acorda repausul saptamanal?

Raspuns: 48 de ore consecutive, de regula sambata si duminica.

53. Intrebare: Salariu = salariul de baza?

Raspuns: Nu, salariul cuprinde salariul de baza, indemnizatiile, sporurile, precum si alte adaosuri.

54. Intrebare: Salariul minim pe economie include sporul de vechime?

Raspuns: Nu, salariul minim pe economie prevazut prin hotarare de guvern se refera doar la salariul de baza (tarifar).

55. Intrebare: Nu am primit fluturasul de salariu. Este legal?

Raspuns: In nicio lege nu este prevazuta obligatia angajatorului de a elibera fluturasi de salariu.

56. Intrebare: Nu am semnat in nicio luna statul de plata, dar am primit salariul pe card. Este legal?

Raspuns: Da, angajatorul poate sa achite salariul in cont, prin virament bancar.

57. Intrebare: Ce este de facut daca angajatorul nu-mi plateste salariul?

Raspuns: Depuneti o sesizare la ITM de la sediul angajatorului. Daca nici dupa ce ITM dispune masura achitarii salariului angajatorul nu efectueaza plata, trebuie sa-l actionati in judecata la tribunalul din localitatea in care domiciliati sau aveti locul de munca.

Litigiul respectiv este scutit de timbru judiciar si de taxa judiciara de timbru.

Dreptul de a cere plata salariilor restante se prescrie in 3 ani!

58. Intrebare: Angajatorul are dreptul de a-mi opri bani din salariu?

Raspuns: Numai in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.

59. Intrebare: Cât i se reține din salariu angajatului care are o poprire?

Raspuns: Maximum o treime din salariul net (în mână) și nu mai mult de jumătate din acesta dacă sunt mai multe popriri.

Exemple practice

Creare structuri Organigrama

Adaugare Structura

Actiune

Rezultat asteptat

Selectati luna salariala dorita

In partea de jos a ecranului apare luna de salariala selectata. In aplicatie se incarca parametrii lunii fiscale si lunii de salarii selectate

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Organigrama

In ecranul functiei este afisata organigrama in structura arborescenta

Apasati butonul Adaug

Se completeaza campurile de pe interfata:

Din data - 01.10.2023

Activa? - Da

Superior - 1.2.3.3. - Directia Resurse Umane

Cod Structura - 1.2.3.3.6.

Structura - SERVICIUL DEMO

Ultimul - Nu

Se apasa butonul Salveaza

Datele se salveaza in baza de date

Definire Atribute Organigrama

Actiune

Rezultat asteptat

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Organigrama

In ecranul functiei este afisata organigrama in structura arborescenta

Cautati structura 1.2.3.3.7. Serviciul Demo 2 in campul Filtrare rapida si selectati structura

Ecranul afisat este cel cu sectiunile structurii: Atribute, Dimensiuni, Relatii Indirecte si Stat Functii

Selectati sectiunea Atribute

Se deschide ecranul de editare atribute.

Apasati butonul Adaug

Completati campurile de pe interfata:

Tip Relatie - Structura de Plata

Unitate - Directia Resurse Umane

Subunitate - Serviciul Demo 2

Apasati din nou Salveaza

Datele sunt salvate in baza de date

Dimensiuni Organigrama

Actiune

Rezultat asteptat

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Organigrama

In ecranul functiei este afisata organigrama in structura arborescenta

Cautati structura 1.2.3.3.7. Serviciul Demo 2 in campul Filtrare rapida si selectati structura

Ecranul afisat este cel cu sectiunile structurii: Atribute, Dimensiuni, Relatii Indirecte si Stat Functii

Selectati sectiunea Dimensiuni

Se deschide ecranul de editare dimensiuni

Apasati butonul Adaug

Completati campurile de pe interfata:

Tip - Tip Structura

Atribut - 05 SERVICIU

Stare - ACTIV

Din data - 01.10.2023

Apasati din nou Salveaza

Datele sunt salvate in baza de date

Relatii indirecte Organigrama

Actiune

Rezultat asteptat

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Organigrama

In ecranul functiei este afisata organigrama in structura arborescenta

Cautati structura 1.2.3.3.7. Serviciul Demo 2 in campul Filtrare rapida si selectati structura

Ecranul afisat este cel cu sectiunile structurii: Atribute, Dimensiuni, Relatii Indirecte si Stat Functii

Selectati sectiunea Relatii indirecte

Se deschide ecranul de editare relatii indirecte

Apasati butonul Adaug

Completati campurile de pe interfata:

Relatie de - Colaborare

Intre structura - 1.2.3.3.7.

Si structura - 1.2.3.3.2.

Activ? - Da

Din data - 01.10.2023

Apasati din nou Salveaza

Datele sunt salvate in baza de date

Creare posturi Stat Functii

Actiune

Rezultat asteptat

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Organigrama

In ecranul functiei este afisata organigrama in structura arborescenta

Cautati structura 1.2.3.3.7. Serviciul Demo 2 in campul Filtrare rapida si selectati structura

Ecranul afisat este cel cu sectiunile structurii: Atribute, Dimensiuni, Relatii Indirecte si Stat Functii

Selectati sectiunea Stat Functii

Se deschide ecranul de editare posturi stat functii

Apasati butonul Adaug

Completati campurile de pe interfata:

Data inceput - 01.10.2023

Pozitie - 1

Categ. Personal - 1

Stare - VACANT

Functie - DI00001

COR - 231005

Studii - S

Apasati din nou Salveaza

Datele sunt salvate in baza de date

Populare Stat Functii

Actiune

Rezultat asteptat

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Organigrama

In ecranul functiei este afisata organigrama in structura arborescenta

Cautati structura 1.2.3.3.7. Serviciul Demo 2 in campul Filtrare rapida si selectati structura

Ecranul afisat este cel cu sectiunile structurii: Atribute, Dimensiuni, Relatii Indirecte si Stat Functii

Selectati sectiunea Stat Functii, selectati postul dorit si accesati butonul Persoane

Se afiseaza ecranul pentru editarea persoanelor asociate postului

Utilizati butonul Asociere persoana

Se deschide ecranul de editare persoane stat functii

Apasati butonul Adaug

Completati campurile de pe interfata:

Marca Contract - 3793

Din data - 01.10.2023

Organigrama, Structura superioara, Structura, Pozitie post - se completeaza automat pe baza postului selectat

Apasati butonul Salveaza

Datele sunt salvate in baza de date

Adaugare Norma Didactica

Actiune

Rezultat asteptat

Selectati postul pe care doriti sa adaugati norma didactica

Postul este selectat in lista din Stat Functii

Utilizati butonul Norma Didactica

Se afiseaza ecranul de editare norma didactica

Apasati butonul Adaug

Completati campurile de pe interfata:

An - 2023-2024

Semestru - 1

Ciclu studii - LICENTA

Facultate - 1.2.2.12.16.3.

Disciplina - Geografie

An Studii - 2023

Seria - A

Grupa - 1

Tip Norma - De Baza

Data inceput - 01.10.2023

Marca - 3793

Tip ore - LABORATOR

Nr. ore fizice - 10

Apasati butonul Salveaza

Datele sunt salvate in baza de date

Definire Fise de post

Actiune

Rezultat asteptat

Selectati luna salariala dorita

In partea de jos a ecranului apare luna de salariala selectata. In aplicatie se incarca parametrii lunii fiscale si lunii de salarii selectate

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Fise de Post -> SECTIUNI

In ecranul functiei sunt afisate sectiunile, atributele, fisele de post si asocierile.

Se completeaza sectiunile fiselor de post obligatorii, si se apasa butonul Adauga Sectiune pentru a adauga sectiuni suplimentare

Se completeaza Titlul de pe interfata:

Ex: A. Misiune, B. Sarcini si Responsabilitati, C. Competente, D. Departament si relatiile postului, E. Livrabile, F. Indicatori de Performanta, I. Anexe, G. Educatie Profesionala, H. Dotari

Se apasa butonul Salveaza

Datele se salveaza in baza de date

Se selecteaza zona ATRIBUTE

Ecranul afisat este cel de editare atribut

Apasati butonul Adaug

Se completeaza atributul si descrierea atributului

Se apasa butonul Salveaza

Datele se salveaza in baza de date

Se selecteaza zona FISE DE POST

Ecranul afisat este cel de adaugare Fise de Post

Apasati butonul Adaug

Se completeaza campurile de pe interfata:

FISE DE POST:

Descriere

Tip: FUNCTIE/JOB

Se apasa butonul Salveaza

Datele se salveaza in baza de date

Se selecteaza zona ASOCIERI

Ecranul afisat este cel de editare asocierile

Apasati butonul Adaug

Se completeaza Cod si Fisa de post care se asociaza

Se apasa butonul Salveaza

Datele se salveaza in baza de date