Financiar

Legislative

In vederea punerii in aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA au fost dezvoltate o serie de functionalitati care fac posibila evidentierea incasarilor si platilor defalcate in conturile dechise la banci pentru suma bazei de impozitare si pentru TVA, precum si a sumelor incasate si platite prin casierii. Configurarile si procedura de lucru descrise se vor utiliza doar de catre organizatile care vor aplica acest sistem.

  1. Business Unit

1.1. a fost adaugat atributul SPLIT TVA si data aplicarii acesteia. Configurarea se poate realiza doar pentru Business Unit-urile care au bifate atributul Raportare.

1.2. pe Tab Banci s-a creat posibilitatea asocierii unui cont curent, a contului de TVA din care urmeaza a se efectua platile. Configurarea este necesara organizatiilor care emit facturi din sistem in vederea afisarii contului de TVA in antetul facturilor.

2. Taxe - a fost adaugat atributul SPLIT TVA pentru marcarea taxelor care fac obiectul livrarilor si achizitiilor ce intra in aceasta activitate.

  1. Registre de Contabilitate

    3.1. asociere facturi furnizori /clienti cu documentele de plata /incasare. Pentru a se realiza evidenta platilor/incasarilor la nivel de cota de TVA in ordinea descrescatoare a acestora, pentru platile partiale conform Art. 3 alin. 4 din OG 23/2017 este obligatorie asocierea facturilor furnizori/clienti cu documentele de plata/incasare. La defalcarea facturilor, utilizatorul trebuie sa bifeze una din optiunile: Baza, TVA, Total pentru a specifica natura sumei achitate/incasate.

    3.2. vizualizarea sumelor achitate/incasate, defalcate la nivelul domeniilor Furnizori /Clienti se realizeaza prin intermediul butonului Plati Defalcate/Incasari Defalcate, astfel:

    • la nivel de factura, sunt evidentiate platile/incasarile detaliate pe

    cote de TVA, valoarea plata/incasare baza, valoarea plata/incasare TVA;

    • la nivelul platii/incasarii, prezinta facturile detaliate pe cote de

    TVA, valoarea plata/incasare baza, valoarea plata/incasare TVA.

4. Functiile: Asociere Incasari pe Facturi Clienti/ si Asociere Plati pe Facturi Furnizori pentru organizatiile care utilizeaza sistemul SPLIT TVA functioneaza similar cu asocierea care se efectueaza pe registre de contabilitate, solicitandu-se bifarea de catre utilizator a uneia dintre valorile: Total, Baza, TVA , in concordanta cu ceea ce reprezinta documentul de plata efectiv

image0Atentie:

  • Daca bifati pentru un document de plata/incasare mai multe facturi, tipul de suma selectat va fi acelasi pentru toate inregistrarile marcate

  • Nu se efectueaza Defalcare Automata pentru organizatiile care aplica SPLIT TVA

5. Validare/Stergere Asociere Incasare/Plata Facturi Clienti/Furnizori - a fost adaptata modificarilor aduse de sistemul SPLIT TVA, fara influente asupra modului de utilizare.

6. Raport Plata Detaliata Furnizori - s-a dezvoltat un raport nou in care sunt prezentate facturile detaliate pe cote de TVA, platile aferente pentru fiecare factura si soldul ramas de plata pentru suma baza si suma TVA.

Alegeti: Financiar ->Contabilitate Furnizori -> Rapoarte-> Furnizori Plati Defalcate

7. Raport Incasare Detaliata Clienti - s-a dezvoltat un raport nou in care sunt prezentate facturile detaliate pe cote de TVA, incasarile aferente pentru fiecare factura si soldul ramas de incasat pentru suma baza si suma TVA.

Alegeti: Financiar ->Contabilitate Clienti -> Rapoarte-> Clienti Incasari Defalcate

8. Raport detaliat al sumelor ce urmeaza a fi virate in conturile bancare deschise in scop TVA, pentru incasarile si platile efectuate in numerar, prin listarea din functiaCash Management -> Operatii prin Case si Banci-> Registre de casa buton Listare Registre ->Listare Info TVA

Optimizari

1. Chitante Anulate - In raportul listat in format excel au fost adaugate informatii referitoare la Stare si Utilizator.

2. Intrari de la Furnizori Imobilizari - in ecranul de selectie a Furnizorului s-a adaugat coloana TVA la Incasare.

3. Listare Registre de Contabilitate - modificarea informatiior care se afiseaza in raport in coloana Explicatie, daca pe interfata de selectie nu este bifat campul Explicatie, astfel:pentru domeniul Furnizori se afiseaza codul partenerului, denumirea si data scadenta a facturii inregistrate, iar pentru domeniile Costuri si Venituri se afiseaza codul si denumirea zonei.

4. Fenomene economice - s-a creat posibilitatea restrictionarii afisarii fenomenelor pe registre de contabilitate, prin asocierea unui registru pe functia de Definire Fenomene Economice. Fenomenele economice care sunt atasate unui registru (avand completate registrul pe functia Definire Fenomene Economice), in registre de contabilitate se afiseaza doar pe registrul completat in definirea fenomenului. Fenomenele ce nu au atasate niciun registru se afiseaza pe toate registrele de contabilitate.

Erori

  1. Scenarii Decontare Costuri - eroare inserare numar tranzactie

  2. Registre Decontare - Contare - dublare suma

3. Lista de Inventar - Bifa Accesorii - listare accesorii doar daca optiunea este bifata

4. Balanta Analitica Imobilizari - afisarea integrala in raport a simbolului aferent contului

5. Borderou Incasari - afisare in coloana separata a penalizarilor pentru taxa de camin