Administrare Personal

Scopul acestei sectiuni este de a oferi suport utilizatorilor in identificarea si rezolvarea situatiilor frecvent intalnite in cadrul functionalitatii de Administrare Personal.

Prin exemple practice si explicatii clare, sectiunea urmareste sa faciliteze diagnosticarea rapida a problemelor si aplicarea solutiilor corecte, contribuind la mentinerea integritatii si coerentei datelor de personal.

Verificare Scutire Taxe pentru salariatii platiti cu salariul minim pe economie

Aceasta procedura este utilizata pentru verificarea corectitudinii aplicarii scutirii de taxe in cazul salariatilor remunerati cu salariul minim pe economie.

Scopul este prevenirea aplicarii duble a facilitatilor fiscale si asigurarea respectarii regulilor de calcul salarial.

Procedura:

1. Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Persoane, si selectati salariatul dorit.

2. Accesati tabul Contracte, selectati contractul activ si apasati butonul Detalii contracte.

3. Navigati la sectiunea Salarizare -> Sporuri si verificati daca exista inregistrari aferente scutirii de taxe:

  • FARATAXM - FARA TAXE MINUS, cu suma -300

  • FARATAXP - FARA TAXE PLUS, cu suma 300

4. Daca aceste sporuri exista, nu se va mai bifa campul Scutire taxe in sectiunea Financiare la adaugarea unei noi inregistrari.

  • Exemplu: daca exista sporuri cu scutire de taxe valabile incepand cu data 01.05.2025, atunci la adaugarea unei noi inregistrari in sectiunea Financiare, valabila din 01.09.2025, campul Scutire taxe nu trebuie bifat.

5. Verificati si campurile aferente exceptiilor CAS/CASS. Un salariat platit cu salariul minim pe economie nu poate avea simultan completate campurile:

  • Scutire taxe

  • Exceptat CAS/CASS Angajator

Rezultat: Configurarea este validata corect, iar scutirea de taxe se aplica o singura data conform legislatiei. Astfel, se evita dublarea facilitatilor si erorile de calcul in determinarea contributiilor sociale.

Modificare CNP

Aceasta procedura este utilizata pentru actualizarea CNP-ului salariatului in situatiile in care datele initiale au fost introduse eronat sau au fost modificate ulterior de catre autoritati. Scopul este asigurarea corectitudinii datelor de identificare in toate sectiunile sistemului, inclusiv in dosarul de personal si in evidentele transmise catre institutiile externe.

Procedura:

1. Accesati: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Persoane

2. In partea dreapta sus a ecranului, apasati butonul Import/Export.

3. Navigati la tabul Lista actiuni dinamice.

4. Selectati optiunea Modificare CNP din lista disponibila.

5. In fereastra afisata, completati campurile:

  • CNP vechi - valoarea CNP-ului existent in sistem;

  • CNP nou - valoarea corecta, care trebuie actualizata.

6. Apasati butonul Lanseaza actiunea () pentru a initia procesul de actualizare.

7. Ulterior verificati actualizarea CNP-ului in toate sectiunile aplicatiei pentru a confirma sincronizarea corecta a datelor.

Important

Inainte de lansarea actiunii, verificati corectitudinea CNP-ului nou introdus.

Verificare Functie de Baza pentru afisarea in raportul Listare Avans Chenzinal Banca

Aceasta procedura este utilizata pentru verificarea setarilor contractuale ale salariatilor care nu apar in raportul Listare Avans Chenzinal Banca. Scopul este asigurarea includerii corecte a tuturor salariatilor eligibili in raportul de avansuri chenzinale.

Cauza: Campul Functia de baza nu este bifat pentru marca respectiva. Doar salariatii marcati cu Functia de baza = DA sunt inclusi automat in raportul de listare a avansurilor chenzinale.

Procedura:

1. Accesati: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Persoane -> se cauta salariatul dorit -> Contracte -> Detalii Contract.

2. In zona Date Generale, sectiunea Detalii Contract, verificati daca bifa Functie de baza este setata pe DA.

3. Daca bifa Functie de baza nu este activa, modificati setarea si salvati contractul.

4. Regenerati raportul Listare Avans Chenzinal Banca pentru a confirma ca salariatul este afisat corect.

Rezultat: Dupa bifarea campului Functie de baza = DA, salariatul va fi inclus automat in raportul Listare Avans Chenzinal Banca, conform criteriilor de selectie utilizate in aplicatie.

Adaugare salariat cu drepturi de autor

Aceasta procedura este utilizata pentru configurarea corecta a salariatilor remunerati pe baza unui contract de tip drepturi de autor. Scopul este asigurarea unui flux salarial coerent, incadrarii corecte in categoria de personal si aplicarii corecte a impozitului specific.

Rezolvare: Pentru contractele cu drepturi de autor, se configureaza o categorie de personal distincta si se completeaza setarile specifice acestui tip de raportare.

Procedura:

1. Accesati: Administrare Personal -> Setari -> Liste Rezervate -> Categorii de Personal.

2. Creati o noua categorie de personal cu denumirea Drepturi de autor. Puteti utiliza codul recomandat 5 = DREPTURI DE AUTOR.

3. Completati regimul de lucru aferent acestei categorii, inclusiv norma zilnica corespunzatoare.

4. Accesati: Administrare Personal -> Persoane -> selectati salariatul dorit -> Contracte -> Detalii Contracte -> Financiare -> Financiare.

5. Completati impozitul specific contractelor cu drepturi de autor - Impozit = 6%

4. La nivelul contractului NU se bifeaza urmatoarele campuri:

  • Functie de baza

  • Export Revisal

Aceste setari raman intotdeauna nebifate pentru contractele cu drepturi de autor.

Rezultat: Salariatul este configurat corect ca persoana remunerata pe drepturi de autor, cu impozitare specifica si fara includere in Revisal. Astfel, datele contractuale si salariale respecta reglementarile aplicabile acestui tip de contract.

Tip Act afisat ca Permis de sedere desi persoana are Carte de Identitate

Aceasta situatie apare atunci cand, in zona Date Generale -> Identitate, din sectiune Persoane, campul Tip act este completat automat cu Permis de sedere, desi persoana are cetatenie romana si ar trebui sa fie selectata optiunea Carte de Identitate.

Cauza provine din configuratii incomplete la nivelul ariilor geografice sau al datelor persoanei.

Cauze posibile: Aceasta situatie poate aparea in oricare dintre urmatoarele situatii:

1. Configurare incorecta la nivelul Ariilor Geografice

Accesati: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Dictionare -> Arii Geografice Cautati tara ROMANIA si verificati:

  • campul Cetatenie nu este completat cu Romana

  • campul Nationalitate nu este completat cu Romana

2. Tara de nastere a persoanei nu este ROMANIA

Daca persoana are completata o alta tara de nastere, sistemul poate interpreta automat ca tipul de act valid este Permis de sedere.

3. Date incomplete in fisa persoanei

Accesati: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Persoane -> Date Generale -> Identitate si verificati daca:

  • Cetatenia nu este completata cu Romana

  • Nationalitatea nu este completata cu Romana

Procedura:

1. Accesati: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Dictionare -> Arii Geografice, cautati tara ROMANIA si completati:

  • Cetatenie = Romana

  • Nationalitate = Romana

2. Accesati fisa persoanei: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Persoane -> Date Generale -> Identitate si verificati/completati:

  • Cetatenie = Romana

  • Nationalitate = Romana

  • Tara nasterii = Romania

3. Salvati modificarile si verificati datele persoanei.

Rezultat: Dupa completarea corecta a campurilor mentionate, sistemul va afisa automat Carte de Identitate in campul Tip act pentru persoanele cu cetatenie si nationalitate romana. Permis de sedere va disparea, iar datele vor fi aliniate cu regulile logice ale aplicatiei.

Creare structuri Organigrama

Adaugare Structura

Actiune

Rezultat asteptat

Selectati luna salariala dorita

In partea de jos a ecranului apare luna de salariala selectata. In aplicatie se incarca parametrii lunii fiscale si lunii de salarii selectate

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Organigrama

In ecranul functiei este afisata organigrama in structura arborescenta

Apasati butonul Adaug

Se completeaza campurile de pe interfata:

Din data - 01.10.2023

Activa? - Da

Superior - 1.2.3.3. - Directia Resurse Umane

Cod Structura - 1.2.3.3.6.

Structura - SERVICIUL DEMO

Ultimul - Nu

Se apasa butonul Salveaza

Datele se salveaza in baza de date

Definire Atribute Organigrama

Actiune

Rezultat asteptat

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Organigrama

In ecranul functiei este afisata organigrama in structura arborescenta

Cautati structura 1.2.3.3.7. Serviciul Demo 2 in campul Filtrare rapida si selectati structura

Ecranul afisat este cel cu sectiunile structurii: Atribute, Dimensiuni, Relatii Indirecte si Stat Functii

Selectati sectiunea Atribute

Se deschide ecranul de editare atribute.

Apasati butonul Adaug

Completati campurile de pe interfata:

Tip Relatie - Structura de Plata

Unitate - Directia Resurse Umane

Subunitate - Serviciul Demo 2

Apasati din nou Salveaza

Datele sunt salvate in baza de date

Dimensiuni Organigrama

Actiune

Rezultat asteptat

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Organigrama

In ecranul functiei este afisata organigrama in structura arborescenta

Cautati structura 1.2.3.3.7. Serviciul Demo 2 in campul Filtrare rapida si selectati structura

Ecranul afisat este cel cu sectiunile structurii: Atribute, Dimensiuni, Relatii Indirecte si Stat Functii

Selectati sectiunea Dimensiuni

Se deschide ecranul de editare dimensiuni

Apasati butonul Adaug

Completati campurile de pe interfata:

Tip - Tip Structura

Atribut - 05 SERVICIU

Stare - ACTIV

Din data - 01.10.2023

Apasati din nou Salveaza

Datele sunt salvate in baza de date

Relatii indirecte Organigrama

Actiune

Rezultat asteptat

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Organigrama

In ecranul functiei este afisata organigrama in structura arborescenta

Cautati structura 1.2.3.3.7. Serviciul Demo 2 in campul Filtrare rapida si selectati structura

Ecranul afisat este cel cu sectiunile structurii: Atribute, Dimensiuni, Relatii Indirecte si Stat Functii

Selectati sectiunea Relatii indirecte

Se deschide ecranul de editare relatii indirecte

Apasati butonul Adaug

Completati campurile de pe interfata:

Relatie de - Colaborare

Intre structura - 1.2.3.3.7.

Si structura - 1.2.3.3.2.

Activ? - Da

Din data - 01.10.2023

Apasati din nou Salveaza

Datele sunt salvate in baza de date

Creare posturi Stat Functii

Actiune

Rezultat asteptat

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Organigrama

In ecranul functiei este afisata organigrama in structura arborescenta

Cautati structura 1.2.3.3.7. Serviciul Demo 2 in campul Filtrare rapida si selectati structura

Ecranul afisat este cel cu sectiunile structurii: Atribute, Dimensiuni, Relatii Indirecte si Stat Functii

Selectati sectiunea Stat Functii

Se deschide ecranul de editare posturi stat functii

Apasati butonul Adaug

Completati campurile de pe interfata:

Data inceput - 01.10.2023

Pozitie - 1

Categ. Personal - 1

Stare - VACANT

Functie - DI00001

COR - 231005

Studii - S

Apasati din nou Salveaza

Datele sunt salvate in baza de date

Populare Stat Functii

Actiune

Rezultat asteptat

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Organigrama

In ecranul functiei este afisata organigrama in structura arborescenta

Cautati structura 1.2.3.3.7. Serviciul Demo 2 in campul Filtrare rapida si selectati structura

Ecranul afisat este cel cu sectiunile structurii: Atribute, Dimensiuni, Relatii Indirecte si Stat Functii

Selectati sectiunea Stat Functii, selectati postul dorit si accesati butonul Persoane

Se afiseaza ecranul pentru editarea persoanelor asociate postului

Utilizati butonul Asociere persoana

Se deschide ecranul de editare persoane stat functii

Apasati butonul Adaug

Completati campurile de pe interfata:

Marca Contract - 3793

Din data - 01.10.2023

Organigrama, Structura superioara, Structura, Pozitie post - se completeaza automat pe baza postului selectat

Apasati butonul Salveaza

Datele sunt salvate in baza de date

Adaugare Norma Didactica

Actiune

Rezultat asteptat

Selectati postul pe care doriti sa adaugati norma didactica

Postul este selectat in lista din Stat Functii

Utilizati butonul Norma Didactica

Se afiseaza ecranul de editare norma didactica

Apasati butonul Adaug

Completati campurile de pe interfata:

An - 2023-2024

Semestru - 1

Ciclu studii - LICENTA

Facultate - 1.2.2.12.16.3.

Disciplina - Geografie

An Studii - 2023

Seria - A

Grupa - 1

Tip Norma - De Baza

Data inceput - 01.10.2023

Marca - 3793

Tip ore - LABORATOR

Nr. ore fizice - 10

Apasati butonul Salveaza

Datele sunt salvate in baza de date

Definire Fise de post

Actiune

Rezultat asteptat

Selectati luna salariala dorita

In partea de jos a ecranului apare luna de salariala selectata. In aplicatie se incarca parametrii lunii fiscale si lunii de salarii selectate

Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Fise de Post -> SECTIUNI

In ecranul functiei sunt afisate sectiunile, atributele, fisele de post si asocierile.

Se completeaza sectiunile fiselor de post obligatorii, si se apasa butonul Adauga Sectiune pentru a adauga sectiuni suplimentare

Se completeaza Titlul de pe interfata:

Ex: A. Misiune, B. Sarcini si Responsabilitati, C. Competente, D. Departament si relatiile postului, E. Livrabile, F. Indicatori de Performanta, I. Anexe, G. Educatie Profesionala, H. Dotari

Se apasa butonul Salveaza

Datele se salveaza in baza de date

Se selecteaza zona ATRIBUTE

Ecranul afisat este cel de editare atribut

Apasati butonul Adaug

Se completeaza atributul si descrierea atributului

Se apasa butonul Salveaza

Datele se salveaza in baza de date

Se selecteaza zona FISE DE POST

Ecranul afisat este cel de adaugare Fise de Post

Apasati butonul Adaug

Se completeaza campurile de pe interfata:

FISE DE POST:

Descriere

Tip: FUNCTIE/JOB

Se apasa butonul Salveaza

Datele se salveaza in baza de date

Se selecteaza zona ASOCIERI

Ecranul afisat este cel de editare asocierile

Apasati butonul Adaug

Se completeaza Cod si Fisa de post care se asociaza

Se apasa butonul Salveaza

Datele se salveaza in baza de date