Asociere Plati pe Facturi Furnizor¶
Scop
Plata unei facturi furnizor inseamna inregistrarea valorilor in debit pozitiv sau credit negativ. Sistemul completeaza automat operatia PLATA. Stingerea unei facturi prin mai multe plati presupune inregistrarea mai multor documente de plata pentru factura respectiva. Concilierea, stingerea facturii cu platile se regaseste in sistem sub denumirea de asociere.
Operatiunea este necesara si obligatorie pentru a se reflecta corect in sistem soldurile pe facturile furnizor, in toate rapoartele care prezinta sold.
Asocierea la nivel de furnizor, a facturilor cu platile se poate realiza fara generare de tranzactii, daca ambele au asociat acelasi business unit si cu generare de tranzactii in cazul in care business unit-ul este diferit pe factura fata de plata. Functionalitatile utilizate sunt diferite.
Prerechizite
Tranzactiile prin care sunt inregistratre facturile furnizor trebuie sa fie contate.
Drepturi de acces pe registrele de contabilitate sau pe functia dedicata efectuarii acestui proces.
Procedura
Asocierea platii cu factura furnizor prin registre de contabilitate, la introducerea tranzactiei de plata pentru documente cu acelasi business unit.
Asocierea platii cu factura furnizor prin functia Asociere Plati pe Facturi Furnizor pentru documente cu acelasi business unit, ulterior introducerii documentelor furnizor.
Asociere facturi furnizori cu decontare utilizata atat pentru documente inregistrate pe acelasi business unit cat si pe busines unit-uri diferite.
Atentie
Se pot efectua plati si asocieri: total, partiale sau stingerea unei facturi prin mai multe plati.
Utilizatorul care a efectuat operatia de asociere poate fi vizualizat pe functia: Validare/Stergere Asociere Furniozori in ecran Asociere
Versiunea 7.4.20 Listarea in fisier excel din sectiunea Asocieri a informatiilor selectate se realizeaza prin actiunea butonului Actiuni->Export in XLS