Plati
Scop
Aceasta functionalitate permite gestionarea completa a Platilor cu Ora si a Platilor Intermediare, oferind suport atat pentru configurare, cat si pentru operarea si controlul acestor plati.
Prerechizite
Valori implicite utilizator: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Persoane -> Contracte -> Valori implicite utilizator
Tipuri Contracte De Munca, Moduri De Angajare, Activitati, Categorii De Personal, Grupe De Munca, Coduri De Pontaj, Regimuri De Lucru, Indici De Listare, Case De Asigurari Sociale, Case De Sanatate, Case De Somaj, Banci pentru Viramente Carduri: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Liste Rezervate
Dictionar de Functii: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Dictionare -> Dictionar de Functii
Structura Organizatorica: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Dictionare -> Structura Organizatorica
Organigrama: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Configurari -> Organigrama
Dictionar de Machete Pontaj: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Pontaj -> Dictionar de Machete Pontaj
Banci/Casieri: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Dictionare -> Banci/Casieri
Arii Geografice: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Dictionare -> Arii Geografice
Organizatie Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Configurari -> Organizatie
Filiale Sucursale Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Configurari -> Filiale Sucursale
Obiect de Cost - Zona, Purtator: Financial -> Definitii Generale -> Obiecte de Cost
Procedura
Aceasta sectiune cuprinde procedurile detaliate pentru gestionarea platilor catre angajati, grupate astfel:
1. Plata cu Ora
Functionalitatea Plata cu ora permite evidenta si gestionarea sumelor platite angajatilor in baza activitatilor prestate in regim de plata cu ora.
Prin intermediul acestei optiuni se pot introduce, actualiza si centraliza informatii legate de activitatile platite separat de salariul de baza, pe baza orelor efectiv lucrate.
a. Configurari
Accesati calea Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Alte Functii -> Plati -> Plata cu Ora -> Actiuni
Dictionar Plata cu Ora
Utilizati aceasta sectiune pentru definirea si administrarea configuratiilor de plata cu ora. Se completeaza sau modifica urmatoarele campuri:
Plata, Denumire, Abreviere, Net/Brut, CASS, Tip impozit, FNUASS, CAS, Are vechime, FGPCS, Somaj, Are loialitate, Are stres, Are avans, Tip cheltuiala, Nr. ordine, Moment acordare, Datorie.
Grila Plata cu Ora
In aceasta sectiune se definesc coeficientii si grilele de plata aplicabile. Se completeaza sau modifica urmatoarele campuri:
Cod, Din data, Functie, Grad, Treapta, Gradatie, Clasa, Studii, Nivel, Coeficient, Min. Vech., Max. Vech., Salariu, Norma, Salariu orar, Plafon norma, Nr. norme.
Procente Acordare Plata cu Ora
In aceasta sectiune se configureaza procentele de acordare aplicabile platilor cu ora. Se completeaza sau modifica urmatoarele campuri:
Plata, Anul, Luna, Facultate, Catedra, Activitate, Specializare, Procent.
Pentru salvarea inregistrarilor apasati butonul Salveaza.
Daca doriti sa renuntati la salvarea datelor, apasati butonul Renunta.
b. Inregistrare Plata cu Ora
Selectati luna salariala dorita.
Accesati calea Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Alte Functii -> Plati -> Plata cu Ora
Se afiseaza toate inregistrarile existente in perioada selectata.
Pentru introducerea platilor cu ora, urmati pasii de mai jos:
Apasati butonul Adauga.
Se deschide fereastra de editare.
Tip plata Intern/Extern
Valoarea implicita la adaugare este Intern. Exista doua tipuri de plata:
Plata cu ora - Tip Intern
Completati urmatoarele campuri:
Marca: selectati marca.
Din data: completati data.
Anul, Luna: completati anul si luna platii.
Cod Plata: selectati codul din Dictionar Plata cu Ora.
Tip plata: selectati Intern.
Titlu Stiintific: selectati din lista derulanta.
Functia de Baza (DA/NU): selectati din valorile disponibile.
Sistemul seteaza automat, pe baza datelor salariatului, urmatoarele campuri:
Tip contract, Nr./Data, Activitate, Sectie (Primul nivel al structurii de plata), Atelier (Al doilea nivel), Casier, Categorie Personal, Regim de lucru, Zona, Purtator.
Date referitoare la organigrama:
Organigrama, Data Organigrama, Structura, Cod Facultate, Pozitia postului.
Completati si urmatoarele campuri:
Semestru: completati semestrul.
Profil: completati profilul.
Specializare: selectati din dictionar sau introduceti manual.
Disciplina: selectati din dictionar sau introduceti manual.
Limba de predare: selectati din dictionar sau introduceti manual.
Post suplinit: selectati postul.
Grila: selectati din Grila Plata cu Ora.
Tip ore: selectati din Coeficient de plata.
Coef. transformare: se seteaza automat dupa selectarea tipului de ore.
Ore fizice: introduceti valorile.
Brut calculat: se calculeaza automat (Salariul orar grila x numarul de ore echivalente).
Brut: se calculeaza automat (Brut calculat x procentul).
Procent acordare: introduceti procentul de plata (implicit 100%).
Date contributii:
Contributii, Impozit si Suma neta: se calculeaza automat dupa salvarea inregistrarii.
Avans: introduceti valorile.
Avans retinut: se calculeaza automat la finalizarea inregistrarii.
Apasati butonul Salveaza pentru salvarea inregistrarii.
Daca ati completat eronat datele, mesajele de eroare vor fi afisate in partea stanga jos a ecranului.
Plata cu ora - Tip Extern
Completati aceleasi campuri ca pentru Tip Intern, cu urmatoarea diferenta:
Tip plata: selectati Extern.
Dupa completarea si salvarea inregistrarii, continuati cu detalierea platilor astfel:
Accesati sectiunea Orar plata cu ora.
Apasati butonul Adauga Orar Plata.
Completati urmatoarele informatii:
Data efectuarii activitatii.
Ora de inceput.
Numarul de ore fizice.
Apasati butonul Salveaza pentru a salva inregistrarea.
Dupa salvarea datelor din Orar plata cu ora, sistemul actualizeaza automat urmatoarele campuri din inregistrarea principala:
Numar ore fizice.
Numar ore conventionale.
Brut calculat.
Reveniti in ecranul principal.
Pentru a finaliza calculul contributiilor, impozitului si sumei nete, efectuati operatiunea de recalculare a platilor.
Note si atentionari
Notă
Daca, in sectiunea Contracte - Detalii Contract, in campul Functie de Baza este setat DA, sistemul va propune automat aceasta valoare la adaugarea platii cu ora. Puteti modifica ulterior valoarea.
Atenționare
Pentru plafonarea brutului la nivel de cod de plata, urmati pasii:
In Dictionarul de Plati, in campul Personalizare, selectati optiunea PY_PLAFON_COMISII.
Configurati algoritmul PY_PLAFON_COMISII in: Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Algoritmi externi -> Payroll, specificand codul de plata si suma plafonata.
Dupa salvarea inregistrarii, puteti accesa operatiunile suplimentare disponibile pentru gestionarea platilor cu ora din meniul Actiuni:
Functionalitati suplimentare
Recalculare
Utilizati optiunea Recalculare pentru actualizarea sumelor din plata cu ora.
Dupa finalizarea recalcularii, apare mesajul de confirmare:
Operatia s-a incheiat cu succes!
Plata cu Ora Recalculare cu succes!!
Sunt disponibile, de asemenea, urmatoarele optiuni:
Import Export - Incarcarea inregistrarilor din fisier excel.
Copiere inregistrare - duplicarea unei inregistrari existente si modificarea campurilor necesare.
Modificare si stergere - actualizarea sau eliminarea inregistrarilor (daca acestea nu au fost deja utilizate).
Cautare - cautare dupa campurile Cod si Denumire.
Filtrare si sortare - aplicarea de filtre multiple sau sortari ascendente/descendente dupa criterii definite.
Propuneri adaugare - setarea valorilor implicite la crearea unei noi inregistrari.
Atenționare
Daca s-a efectuat calcul de salarii in lunile anterioare se efectueaza sesiuni de diferente pentru modificare, stergere sau recalculare
c. Rapoarte - Plata cu Ora
In aceasta sectiune sunt disponibile rapoarte specifice pentru monitorizarea si verificarea platilor cu ora efectuate catre angajati. Aceste rapoarte permit vizualizarea centralizata sau detaliata a sumelor platite, atat la nivel individual, cat si agregat.
Urmati calea Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Alte Functii -> Plati -> Plata cu Ora -> butonul Actiuni
Sunt disponibile urmatoarele rapoarte:
Stat Plata Ora - lista centralizata a platilor cu ora.
Stat Plata Ora (Coduri PO) - raport similar, grupat dupa coduri PO.
Fisa Individuala Plata Ora - situatie detaliata pentru fiecare salariat in parte.
Raport Anual Plata Ora - raport agregat cu evidenta anuala a platilor cu ora.
Stat Plata Ora
Scop: Raport cu inregistrarile la plata cu ora ale salariatilor.
Accesati:
Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Alte Functii -> Plati -> Plata cu Ora -> butonul Actiuni -> Stat Plata Ora
Completati urmatoarele informatii:
Anul, Luna - se seteaza implicit, in functie de perioada salarii selectata; aceste valori se pot modifica.
Ordonare date - se selecteaza tipul de raport dorit:
Activitate/Unitate/Subunitate/Marca, Activitate/Unitate/Subunitate/Nume, Casier/Marca, Casier/Nume, Unitate/Subunitate/Marca, Unitate/Subunitate/Nume.
Una - bifati si completati data; la rularea raportului se vor exporta inregistrarile din data respectiva.
Interval date - bifati daca doriti exportul inregistrarilor intr-un anumit interval si completati datele.
Diferente - daca se bifeaza, raportul se genereaza pe sesiuni de diferente.
Selectii disponibile:
Activitate, Unitate, Subunitate.
Raportul se poate genera pentru:
Toate marcile;
Un interval de marci;
O marca.
Pentru a rula raportul, apasati butonul Start.
Stat Plata Ora (Coduri PO)
Scop: Raport cu inregistrarile la plata cu ora ale salariatilor, grupat dupa codurile PO.
Accesati:
Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Alte Functii -> Plati -> Plata cu Ora -> butonul Actiuni -> Stat Plata Ora (Coduri PO)
Completati urmatoarele informatii:
Anul, Luna - se seteaza implicit, in functie de perioada salarii selectata; aceste valori se pot modifica.
Ordonare date - se selecteaza tipul de raport dorit:
Activitate/Unitate/Subunitate/Cod plata/Marca, Activitate/Unitate/Subunitate/Cod plata/Nume, Casier/Cod plata/Marca, Casier/Cod plata/Nume, Unitate/Subunitate/Cod plata/Marca, Unitate/Subunitate/Cod plata/Nume.
Una - bifati si completati data pentru exportul inregistrarilor din acea zi.
Interval date - bifati daca doriti exportul inregistrarilor pe un anumit interval si completati datele.
Diferente - daca se bifeaza, raportul se genereaza pe sesiuni de diferente.
Selectii disponibile:
Activitate, Unitate, Subunitate, Cod plata.
Raportul se poate genera pentru:
Toate marcile;
Un interval de marci;
O marca.
Pentru a rula raportul, apasati butonul Start.
Fisa Individuala Plata Ora
Scop: Obtinerea sumelor de plata pentru fiecare salariat, in format de fluturas.
Accesati:
Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Alte Functii -> Plati -> Plata cu Ora -> butonul Actiuni -> Fisa Individuala Plata Ora
Completati urmatoarele informatii:
Anul, Luna - se seteaza implicit, in functie de perioada salarii selectata; aceste valori se pot modifica.
Latime fluturas - exemplu: 41; se fixeaza cu ajutorul sagetilor si se verifica afisarea corecta pe pagina.
Ordonare - se selecteaza tipul de raport:
Activitate/Unitate/Subunitate/Marca, Activitate/Unitate/Subunitate/Nume, Casier/Marca, Casier/Nume.
Poz/Ore/Tarif - bifati daca doriti afisarea informatiilor suplimentare: pozitie post suplinit, ore fizice, ore echivalente, tarif orar, suma bruta.
Centralizat - bifat implicit. Daca ramane bifat, raportul afiseaza informatii centralizate pe marca (un singur fluturas per marca). Daca se debifeaza, se genereaza cate un fluturas pentru fiecare cod de plata inregistrat pe marca.
Trimitere E-mail - bifati daca doriti transmiterea fluturasului pe e-mail.
Una - bifati si completati data; se vor exporta doar inregistrarile din acea zi.
Interval date - bifati daca doriti exportul inregistrarilor pe un anumit interval si completati datele.
Diferente - daca se bifeaza, raportul se genereaza pe sesiuni de diferente.
Selectii disponibile:
Activitate, Unitate, Subunitate, Marca.
Optional, puteti accesa:
Selectie sursa de finantare - se obtin informatii despre zona, purtator, sursa de finantare.
Reveniti in fereastra initiala apasand butonul Selectie structura.
Pentru a rula raportul, apasati butonul Start.
Raport Anual Plata Ora
Scop: Raport cu inregistrarile la plata cu ora ale salariatilor pe un anumit interval de timp.
Accesati:
Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Alte Functii -> Plati -> Plata cu Ora -> butonul Actiuni -> Raport Anual Plata Ora
Completati urmatoarele informatii:
Ordonare date - se selecteaza tipul de raport dorit:
Activitate/Unitate/Subunitate/Marca, Activitate/Unitate/Subunitate/Nume, Marca, Post.
De la Anul/Luna - la Anul/Luna - completati intervalul pentru care doriti rularea raportului.
Diferente - daca se bifeaza, raportul se genereaza pe sesiuni de diferente.
Selectii disponibile:
Activitate, Unitate, Subunitate.
Optional:
Bifati Selectie sursa de finantare daca doriti generarea raportului pe zona si purtator.
Raportul poate fi exportat in format:
PDF;
XLS;
XLSX.
Pentru a rula raportul, apasati butonul Start.
2. Plati Intermediare
Functionalitatea Plati Intermediare permite inregistrarea si gestionarea sumelor acordate angajatilor inainte de calculul final al salariului, cum ar fi avansuri sau alte plati partiale.
Prin intermediul acestei optiuni se pot introduce, actualiza si centraliza platile intermediare, respectand configurarile definite la nivel de organizatie si cerintele legale.
a. Configurari
Dictionar Plati Intermediare
Accesati calea Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Alte Functii -> Plati -> Plati Intermediare -> Actiuni
Accesati Dictionarul de Plati pentru configurarea platilor intermediare.
Pentru actualizarea dictionarului, utilizati optiunile disponibile din interfata.
Completati sau modificati urmatoarele campuri:
Plata, Denumire, Abreviere - introduceti valori. Denumirea prescurtata va fi afisata in rapoarte. Fiecare cod de plata intermediara trebuie sa aiba o abreviere distincta.
Net/Brut, Tip impozit - selectati valorile corespunzatoare: GLOBAL, PARTIAL, NEIMPOZITAT, CONVENTII.
Scutire - completati doar daca Tip impozit este setat pe PARTIAL sau NEIMPOZITAT. Valorile sunt configurate in: Setari -> Liste rezervate -> Scutiri impozite.
Indice de listare - valorile sunt preluate din: Setari -> Liste rezervate -> Coduri Pentru Indici De Listare.
Contributii - configurati conform Codului Fiscal in vigoare: SALARIAT SI UNITATE, SALARIAT, UNITATE, NU SE PLATESTE.
Are avans - bifati daca este cazul. Momentul acordarii - selectati: AVANS sau LICHIDARE. Tip Cheltuiala - selectati din: Directa, Indirecta, Societate, Alte surse, Avantaje, Preaviz, Profit.
Daca se bifeaza Are avans, completati si campul Datorii (codul datoriei pentru avans neretinut la lichidare).
Numar ordine - introduceti valoarea corespunzatoare.
b. Inregistrare Plati Intermediare
Selectati luna salariala dorita.
Accesati calea Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Alte Functii -> Plati -> Plati Intermediare
Se afiseaza toate inregistrarile existente in perioada selectata.
Pentru introducerea platilor intermediare, urmati pasii de mai jos:
Apasati butonul Adauga.
Completati urmatoarele campuri:
Anul platii, Luna platii, Plata, Marca.
Restul datelor se seteaza automat pe baza informatiilor din contractul salariatului.
Date salarii:
Nr. ore, Nr. zile, Suma bruta totala, Data plata.
Date contributii:
Se completeaza automat in functie de datele de personal si configurarea platii.
Avans:
Procent, Avans, Retinut.
Pentru plati anterioare completati si campurile:
De la luna, La luna, Venit.
Apasati butonul Salveaza pentru salvarea inregistrarii. Daca doriti sa renuntati la completarea datelor, apasati butonul Renunta.
In cazul completarii eronate, sistemul va afisa mesajele de eroare in partea stanga jos a ecranului.
Reveniti in ecranul principal utilizand butonul Inapoi.
Notă
Daca, in sectiunea Contracte - Detalii Contract, campul Functie de Baza este setat DA, sistemul va propune automat aceasta valoare la adaugarea platii intermediare. Puteti modifica ulterior aceasta valoare, daca este necesar.
Functionalitati suplimentare
Recalculare
Utilizati optiunea Recalculare pentru actualizarea sumelor din platilor intermediare.
Dupa finalizarea recalcularii, apare mesajul de confirmare:
Operatia s-a incheiat cu succes!
Sunt disponibile, de asemenea, urmatoarele optiuni:
Import Export - Incarcarea inregistrarilor din fisier excel.
Copiere inregistrare - duplicarea unei inregistrari existente si modificarea campurilor necesare.
Modificare si stergere - actualizarea sau eliminarea inregistrarilor (daca acestea nu au fost deja utilizate).
Cautare - cautare dupa campurile Cod si Denumire.
Filtrare si sortare - aplicarea de filtre multiple sau sortari ascendente/descendente dupa criterii definite.
Propuneri adaugare - setarea valorilor implicite la crearea unei noi inregistrari.
Atenționare
Daca s-a efectuat calcul de salarii in lunile anterioare se efectueaza sesiuni de diferente pentru modificare, stergere sau recalculare
c. Rapoarte - Plati Intermediare
Aceasta sectiune pune la dispozitia utilizatorilor rapoarte specifice pentru verificarea si centralizarea platilor intermediare efectuate in cadrul organizatiei.
Rapoartele permit monitorizarea sumelor acordate ca plati intermediare, individual sau agregat, pe diverse criterii de selectie si perioada de timp.
Aceste instrumente sprijina controlul intern si asigura transparenta asupra platilor efectuate inainte de lichidarea finala a salariilor.
Stat Plati Intermediare
Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Alte Functii -> Plati -> Stat Plati Intermediare
Selectie Date Raport
Implicit se va afisa anul si luna de salarii selectata anterior.
Tipul de raport care se poate extrage dupa:
Activitate/Unitate/Subunitate/Cod plata/Marca
Activitate/Unitate/Subunitate/Cod plata/Nume
Casier/Cod plata/Marca
Casier/Cod plata/Nume
Unitate/Subunitate/Cod plata/Marca
Unitate/Subunitate/Cod plata/Nume
Esantionul de date se poate selecta dupa Date Actuale, Sesiune de calcul, Diferente sau interval de date.
Modelul raportului poate fi sub forma unui stat de plata, a unui centralizator sau a unui fluturas.
Raportul se poate rula dupa o anumita unitate sau toate, dupa o anumita subunitate sau toate.
Se poate rula si dupa un anumit cod plata, implicit pe toate marcile, pe marci de la ..pana la.. sau pe o singura marca
Pentru rulare raport Apasati butonul Start