Configurare Costuri Salarii
Scop
Functionalitatea permite definirea si gestionarea configurarilor contabile asociate elementelor salariale, in vederea generarii Notei Contabile de Salarii si a inregistrarii acestora in contabilitate.
Prerechizite
Exista cel putin un Calcul de Salarii efectuat pentru perioada activa;
Conturile contabile definite: Financial -> Definitii Generale -> Planul de Conturi
Procedura
1. Selectati luna salariala dorita.
2. Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Setari -> Configurari -> Configurare Costuri Salarii.
3. Pentru a adauga o configurare noua:
Apasati butonul Adaug (
);Utilizati Copiere si modificati campurile necesare.
4. Completati campurile disponibile in cele trei zone principale:
5. Apasati butonul Salveaza (
) pentru salvarea configurarii.
Definirea generala a configurarii
In zona Generale se completeaza urmatoarele campuri:
Tip Configurare - selectati tipul configurarii (ex: Salarii, Retineri etc.);
Tip Repartizare - selectati valoarea: Integral sau Procentual;
Procent - completati doar daca Tip Repartizare este setat ca Procentual;
Reglare - selectati valoarea corespunzatoare, de regula NU;
Activitate - selectati codul de activitate (ex: 1 - General, 2 - Conducere);
Categorie Personal - selectati categoria de personal daca este necesara diferentierea contabila;
Tip lista - selectati tipul de lista aferent sumei (ex: SUME BRUTE SPORURI);
Tip suma - selectati tipul sumei configurate (ex: Spor vechime, CAS);
Zona - completati zona de responsabilitate contabila;
Purtator - selectati purtatorul de cost relevant pentru evidenta contabila;
Articol Calculatie - optional, se completeaza daca este utilizat in monografia contabila;
Element Cheltuiala - optional, se utilizeaza in configurari avansate pentru raportare;
Diminuare - de regula NU;
Din data - data de la care configurarea devine activa.
Completarea monografiei contabile
In zona Conturi se defineste formula contabila:
Cont debitor;
Cont creditor.
Atenționare
Se recomanda utilizarea doar a conturilor analitice de detaliu.
Completarea incorecta poate genera erori la generarea Notei Contabile.
Completarea informatiilor pentru bugetari
In zona Bugetari se completeaza urmatoarele campuri, daca este cazul:
Sursa Finantare - selectati sursa corespunzatoare (ex: Buget de stat, Venituri proprii etc.);
Articol Buget - completati articolul bugetar relevant pentru raportare;
Tip Plata - selectati tipul de plata aferent;
Cod Fct. Ve.
Functionalitati suplimentare
Sunt disponibile, de asemenea, urmatoarele optiuni:
Export Import - Incarcarea inregistrarilor din fisier excel;
Copiere Inregistrare - duplicarea unei inregistrari existente si modificarea campurilor necesare;
Modificare si Stergere - actualizarea sau eliminarea inregistrarilor (daca acestea nu au fost deja utilizate);
Cautare - cautare dupa campurile Cod si Denumire;
Filtrare si Sortare - aplicarea de filtre multiple sau sortari ascendente/descendente dupa criterii definite;
Propuneri Adaugare - setarea valorilor implicite la crearea unei noi inregistrari.
Observatii
Activitatea este setata la inserarea contractului de munca si poate fi consultata in: Contract -> Date Contract -> Conditii de Munca;
Este recomandata definirea de formule separate pe tipuri de activitate sau categorie personal daca se doreste o evidenta detaliata in nota contabila;
Sistemul permite definirea mai multor configurari pentru acelasi Tip Suma, cu Tipuri de Lista diferite - este important ca asocierea conturilor sa fie realizata in concordanta cu fluxul salarial efectiv utilizat.