Rapoarte Salarizare

Aceasta sectiune include situatii frecvente intampinate in utilizarea rapoartelor salariale, precum si instructiuni clare pentru identificarea si remedierea cauzelor.

Scopul este asigurarea unei interpretari corecte a datelor raportate si evitarea rezultatelor incomplete sau incorecte cauzate de configurari neconforme in sistem.

Stat de plata - Afisare contributii CAS/CASS PL.ANG

Aceasta procedura este utilizata atunci cand acelasi salariat este afisat pe mai multe linii in statul de plata, dintre care una contine exclusiv contributiile CAS/CASS PL.ANG. Scopul este identificarea diferentei dintre activitatea din contract si activitatile utilizate in pontaj sau plati intermediare.

Procedura:

1. Accesati Human Resources & Payroll -> Administrare Personal -> Persoane, selectati salariatul si intrati in Contracte -> Detalii Contracte -> Date Contract.

2. Verificati campul Cod activitate.

3. Accesati Administrare Personal -> Alte Functii -> Plati -> Plati intermediare si verificati codul activitatii utilizate la inregistrarile din plati.

4. Selectati marca si verificati activitatea aferenta.

5. In cazul in care activitatea din plati intermediare nu exista in personal, adaugati-o in datele salariatului.

6. Accesati Administrare Personal -> Alte Functii -> Gestiune Timp -> Pontaj si verificati activitatea din pontaj. Aceasta trebuie sa fie identica cu activitatea din plati intermediare.

7. Daca cele doua nu corespund, actualizati activitatea din pontaj cu cea din plati intermediare.

8. Refaceti Calculul de salarii pentru marca respectiva.

Rezultat: Salariatul va fi afisat corect pe o singura linie in statul de plata, iar contributiile nu vor mai aparea separat.

Eroare: Marca nu apare in raportul Cost Salarial

Aceasta situatie apare atunci cand o marca activa, cu contract valid, nu se regaseste in raportul Cost Salarial si nici in Nota contabila aferenta. Scopul este verificarea coerentei pontajului si a calcularii salariilor pentru a asigura includerea corecta a marcilor in rapoarte.

Cauze posibile:

  • pontajul lipseste pentru luna de calcul;

  • pontajul a fost sters sau modificat dupa efectuarea unui calcul anterior;

  • calculul de salarii a fost rulat fara existenta unui pontaj valid.

Simptome frecvente:

  • marca nu este inclusa in raportul Cost salarial;

  • marca lipseste din Nota contabila;

  • marca aparea anterior in rapoarte, insa dupa modificari ale pontajului nu mai este inclusa.

Procedura:

1. Verificati existenta pontajului in luna curenta accesand sectiunea Pontaj.

2. Daca pontajul lipseste sau a fost sters, regenerati pontajul automat sau introduceti-l manual.

3. Accesati Calcul salarii si rulati din nou calculul pentru marca respectiva.

4. Listati din nou raportul Cost salarial pentru a verifica includerea marcii.

Rezultat: Marca este reintrodusa in raportul Cost salarial si in Nota contabila, odata ce exista un pontaj valid si a fost efectuat calculul de salarii.

Important

Marca se afiseaza in raport doar daca exista un pontaj valid si un calcul de salarii executat. In lipsa acestora, marca nu poate fi inclusa.

Sfat

In cazul modificarilor frecvente asupra pontajului, se recomanda verificarea completa a pontajelor inainte de fiecare rulare a calcularii salariilor.

Informatii CO/CM lipsa in raportul Foaie Prezenta

Aceasta situatie apare atunci cand, in raportul Foaie Prezenta, pentru o anumita persoana nu sunt afisate informatiile legate de CO, CM sau alte tipuri de absente, desi pentru alte persoane raportul se genereaza corect.

Cauza principala:

  • persoana nu este validata la nivelul modulului Administrare Personal, ceea ce impiedica preluarea informatiilor despre concedii si absente in rapoartele salarizare.

Procedura:

1. Accesati: Administrare Personal -> Persoane si cautati salariatul pentru care nu se afiseaza informatiile CO/CM.

2. Deschideti fisa persoanei si accesati sectiunea Validare.

3. Selectati optiunile:

  • Validare informatii necesare functiunilor din chenzina I

  • Validare informatii necesare functiunilor din chenzina a II-a

4. In zona Filtre, selectati criteriul Persoana si introduceti marca salariatului.

5. Apasati butonul Validari Personal pentru a efectua validarea.

6. Regenerati raportul Foaie Prezenta pentru a verifica afisarea corecta a informatiilor.

Rezultat: Dupa validarea marcii in Administrare Personal, raportul Foaie Prezenta va prelua si afisa corect informatiile privind concediile (CO) si concediile medicale (CM) pentru persoana respectiva.

Important

Fara validarea datelor la nivelul personalului, anumite rapoarte salarizare pot exclude automat informatii esentiale precum CO, CM sau alte absente. Recomandam realizarea validarilor ori de cate ori se adauga sau se modifica datele personale sau contractuale ale salariatilor.

Evidenta concedii de odihna - Zilele de CO nu se afiseaza corect in raport

Aceasta situatie apare atunci cand, in raportul Evidenta concedii de odihna, numarul zilelor de CO afisate este mai mic decat cel operat in cererile de concediu. Desi la nivelul cererilor exista mai multe zile aprobate, raportul poate afisa doar o parte dintre acestea.

Cauza principala:

  • raportul Evidenta concedii de odihna preia numarul de zile de CO exclusiv din pontaj, iar in pontajul lunii respective este inregistrat un numar mai mic de zile decat cel operat in cereri.

Acest comportament este intentionat, deoarece raportul reflecta situatia reala operata la nivelul pontajului, evitand neconcordantele care pot aparea atunci cand cererile sunt modificate, anulate sau aprobate ulterior.

Procedura:

1. Accesati Administrare Personal -> Alte Functii -> Gestiune Timp -> Pontaj.

2. Selectati luna in care au fost operate cererile de CO.

3. Cautati marca salariatului pentru care apar discrepante.

4. Verificati numarul de zile de concediu de odihna efectiv existente in pontaj. Daca in pontaj se regaseste doar 1 zi de CO, raportul va afisa tot 1 zi, indiferent de numarul cererilor introduse.

5. In cazul in care pontajul nu reflecta numarul corect de zile, procedati astfel:

  • regenerati pontajul pentru luna respectiva;

  • operati manual zilele de CO lipsa, daca este cazul.

6. Dupa actualizarea pontajului, re-listati raportul Evidenta concedii de odihna pentru verificarea afisarii corecte a datelor.

Rezultat: Raportul va afisa corect numarul de zile de concediu de odihna, conform informatiilor existente in pontajul lunar. Orice neconcordanta dintre cereri si raport se corecteaza automat prin actualizarea pontajului.

Important

Raportul Evidenta concedii de odihna nu preia direct informatii din cererile de concediu, ci din pontaj. Daca pontajul nu este actualizat, raportul poate afisa un numar incomplet de zile. Pentru acuratete, se recomanda verificarea si regenerarea pontajului ori de cate ori sunt operate modificari la nivelul cererilor de CO.